جستجوی نام دامنه

جستجوی نام دامنه

جستجوی نام دامنه عنوان مقاله‌ای است که می‌خواهیم در این مجال به آن بپردازیم. هدف ما این است که به شما کمک کنیم به صورت رایگان، بتوانید با استفاده از سایت‌های مختلف، آزاد بودن دامنه مورد نظر خودتان را بررسی کنید. اگر قصد بررسی آزاد بودن دامنه دارید حتماً تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

 انتخاب و بررسی دامنه

یکی از اولین قدم‌هایی که برای طراحی سایت و آنلاین کردن کسب و کار وجود دارد انتخاب نام دامنه است. زمانی که شما برای کسب و کار خودتان دامنه‌های مختلفی را انتخاب می‌کنید ممکن است هنگام ثبت هر کدام از نام‌هایی که انتخاب کرده‌اید با این خطا روبرو شوید که دامنه مورد نظر شما قبلاً توسط شخص دیگر ثبت شده است. به همین دلیل پیش از انتخاب نام دامنه حتماً باید آن را بررسی کنید و به جستجوی نام دامنه بپردازید تا مطمئن شوید دامنه آزاد است در صورت آزاد بودن دامنه می‌توانید آن را برای سایت و کسب و کار خودتان ثبت کنید.

در ادامه به این می‌پردازیم که دامنه چیست و از چه ابزارهایی برای جستجوی نام دامنه می‌توان استفاده کرد.

دامین چیست؟

 دامنه یا دامین آدرس اینترنتی سایت و کسب و کار شما است. همانطور که مشتریانتان می‌توانستند با یک آدرس واقعی فروشگاه، شرکت یا خانه شما را پیدا کنند، با دامنه نیز می‌توانند در فضای مجازی وب سایت یا فروشگاه اینترنتی شما را پیدا کنند. منظور از دامین همان آدرس اینترنتی می‌باشد.

از چه ابزارهایی برای جستجوی نام دامنه استفاده کنیم؟

 به طور کلی برای بررسی آزاد بودن دامنه یا جستجوی نام دامنه ابزارهای بسیار زیادی چه ایرانی و چه خارجی وجود دارد. در ادامه نمونه‌هایی از این موارد را برایتان معرفی می‌کنیم و شما می‌توانید متناسب با سلیقه خودتان از هر کدام از این موارد استفاده کنید.

ابزارهای خارجی برای جستجوی نام دامنه

برای جستجوی نام دامنه و اطمینان از آزاد بودن آن می‌توانید از پلتفرم هوییز (who. is) و پلتفرم (name.com) استفاده کنید.

 استفاده از پلتفرم هوییز برای جستجوی نام دامنه 

برای پیدا کردن نام دامنه با استفاده از who. is ابزار فقط کافی است وارد سایت هوییز شوید.

 در کادری که برایتان نمایش داده می‌شود دامنه مورد نظر خودتان را جستجو کنید.

 با این کار می‌توانید آزاد بودن دامنه مورد نظر را ببینید.

جستجوی نام دامنه

استفاده از پلتفرم name.com

با استفاده از پلتفرم name.com نیز می‌توانید به جستجوی نام دامنه بپردازید.

به سایت name.com وارد شوید. سپس دامنه مورد نظرخودتان را جستجو و کلید اینتر را بزنید.

 در صورت آزاد بودن نام دامنه اطلاعات برایتان نمایش داده می‌شود.

جستجوی نام دامنه

ابزارهای ایرانی برای جستجوی نام دامنه

یکی از ابزارهای ایرانی برای بررسی و جستجو نام دامنه، پارس آپتایم می‌باشد.

شما می‌توانید از قسمت ثبت آنی دامین وارد شوید.

 سپس در کادر مورد نظر نام دامنه خودتان را وارد کنید و کلید اینتر را بزنید.

 در صورتی که دامنه مورد نظر شما آزاد باشد اطلاعات آن با پسوندهای مختلف نمایش داده می‌شود.

در صورتی که در جستجوی نام دامنه دامنه قبلا ثبت شده بود چه کاری می‌توان انجام داد؟

 برای بسیاری از سایت‌ها و کسب و کارها پیش آمده است که هنگام ثبت دامنه خودشان با این خطا روبرو شده‌اند که نام دامنه پیش‌تر توسط شخص حقیقی یا حقوقی انتخاب و ثبت شده باشد. زمانی که با این مشکل روبرو شدید اصلاً جای نگرانی نیست شما می‌توانید با استفاده از روش‌های مختلف دامنه مورد نظر خودتان را خریداری کنید. البته این در صورتی است که دامنه مورد نظر شما غیر فعال باشد یا اصلاً استفاده نمی‌شود. می‌توانید دامنه را از مالک فعلی آن خریداری کنید یا آن دامنه را با یک پسوند دیگر ثبت کنید.

چگونه دامنه مورد نظر را از مالک کنونی آن خریداری کنیم؟

 اگر دامنه مورد نظر شما قبلاً ثبت شده باشد، می‌توانید از مالک قبلی، آن دامنه را خریداری کنید. شما در قدم اول باید بفهمید صاحب دامنه چه کسی است؟

 چگونه صاحب یک دامنه را پیدا کنیم؟

 برای پیدا کردن صاحب یک دامنه و دریافتن اطلاعات تماس او می‌توانید از طریق سایت WHOis.net اقدام کنید.

وقتی وارد سایت می‌شوید فضایی شامل شبیه سایت هوییز مشاهده می‌کنید. فقط کافی است نام دامنه مورد نظر خودتان را وارد کنید. بعد از وارد کردن نام دامنه اطلاعات صاحب دامنه و راه‌های ارتباط با او در اختیار شما قرار می‌گیرد.

جستجوی نام دامنه

انتخاب نام دامنه جدید

 اگر از روش‌های قبلی، نتوانستید دامنه مورد نظر خودتان را خریداری کنید بهتر است از یک نام دامنه دیگر استفاده کنید. شما می‌توانید کلید واژه متناسب با کسب و کار خودتان انتخاب آن را در نام دامنه درج کنید.

این امکان نیز برایتان وجود دارد که در صورت اصرار برای داشتن یک نام دامنه، آن دامنه را با پسوند متفاوت خریداری کنید. البته اگر دامنه قبلی رقیب شما باشد ممکن است در این مسیر با مشکلاتی نیز روبرو شوید. پیشنهاد با خرید دامنه و ثبت دامنه جدید است.

در این مقاله با عنوان جستجوی نام دامنه از پارس آپتایم در تلاش بودیم شما را با چگونگی جستجو نام دامنه و بررسی آزاد بودن آن آشنا کنیم. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران و متخصصان پارس آپتایم در ارتباط باشید.

مطالعه این مطالب را هم توصیه میکنیم

خدمات مورد نیاز شما را با کیفیتی که انتظار دارید و قیمتی که انتظار ندارید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
پارس آپتایم :: خرید سرورمجازی ، خرید هاست لینوکس و ویندوز و ثبت دامین از سال 2010