بررسی دقیق دامنه دات نت

بررسی دقیق دامنه دات نت

بررسی دقیق دامنه دات نت عنوان مقاله‌ای است که می‌خواهیم در این مجال به آن بپردازیم. اگر می‌خواهید سایت خودتان را در فضای مجازی و وب سایت طراحی کنید در قدم اول باید دامنه و پسوند مناسبی را انتخاب کنید. اگر قصد خرید دامنه دات نت دارید تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

بررسی دقیق دامنه دات نت

انتخاب و خرید دامنه .net

 در انتخاب و ثبت دامنه با پسوندهای بسیار زیادی روبرو می‌شوید که هر کدام از آنها کاربردهای متفاوتی دارد. هنگام انتخاب پسوند دامنه باید به نکات بسیاری توجه داشته باشید. شرکت‌های هاستینگ خدمات مختلفی را ارائه می‌دهند و در زمینه ثبت انواع دامنه نیز فعالیت دارند. شما باید متناسب با نیاز خودتان ماهیت کسب و کار و اولویتی که دارید دامنه و پسوند مناسبی را انتخاب کنید و سپس بهترین شرکت هاستینگ را برای ثبت دامنه انتخاب نمایید. با پارس آپتایم می‌توانید اقدام به ثبت آنی دامنه کنید.

آدرس انحصاری کسب و کار شما

 منظور از دامنه آدرس وب سایت شما است آدرس شخصی و انحصاری است که در اختیار شما قرار می‌گیرد و کاربران و مشتریانتان می‌توانند با وارد کردن این آدرس در هر مرورگری به شما برسند. همانطور که می‌دانید هنگام انتخاب یک دامنه به صورت انحصاری، ثبت دامنه مشابه دیگر امکان پذیر نیست. به همین دلیل اگر می‌خواهید کسب و کار خودتان را به اوج خودش برسانید توصیه می‌کنیم که علاوه بر خرید دامنه در یک پسوند در سایر پسوندها نیز حداقل در یک یا دو مورد خریداری نمایید. تا انحصاراً بر روی برندینگ کسب و کارتان کار کنید.

دامنه دات نت چیست؟

 یکی از پرکاربردترین پسوندهای دامنه‌ها که بسیاری از صاحبان کسب و کارها و سایت‌ها استفاده می‌کنند دامنه .net است. می‌توانید سایت‌های بسیار زیادی را مشاهده کنید که از این پسوند برخوردار هستند. پسوند دات نت مخفف عبارت Network می‌باشد. ماهیت اصلی این پسوند برای سایت‌ها و کسب و کارهایی است که در زمینه خدمات آی تی فعالیت دارند. کسانی که در این زمینه فعالیت دارند می‌توانند از این دامنه استفاده کنند. البته استفاده از این دامنه محدودیتی ندارد و سایر سایت‌ها و کسب و کارها نیز که در زمینه خدمات آی تی فعالیت ندارند نیز می‌توانند از این پسوند استفاده کنند.

مزایای دامنه دات نت

 یکی از نکات بسیار مهمی که در مورد بررسی دقیق دامنه دات نت باید مورد توجه قرار بگیرد این است که این پسوند می‌تواند جایگزین مناسبی برای دامنه .com باشد. شاید این موضوع برای شما پیش آمده باشد که برای سایت و کسب و کار خودتان نامی را انتخاب کرده‌اید و بعد از اینکه می‌خواهید آن را ثبت کنید متوجه می‌شوید که پیشتر این نام ثبت شده است. اگر بر انتخاب نام دامنه اصرار دارید می‌توانید دامنه خودتان را با پسوند دات نت ثبت کنید. البته ما این کار را پیشنهاد نمی‌کنیم زیرا بسیاری از مشتریان تا ممکن است به جای وارد شدن به سایت شما به سایت دیگری وارد شوند. به خصوص اگر زمینه فعالیت هر دو سایت نیز مشابه باشد. عملاً مشتریان خودتان را از دست داده‌اید.

بررسی دقیق دامنه دات نت

 دامنه با پسوند دات نت کاربرد و مزایای بسیار زیادی دارد و در میان کاربران نیز کاملاً محبوب است. توصیه می‌کنیم اگر در زمینه خدمات آی تی فعالیت دارید علاوه بر خرید دامنه .com، دامنه .net را نیز خریداری کنید. زیرا می‌تواند برای موتورهای جستجوگر و شناخت سایت شما نیز تاثیرگذار باشد. شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت و آی تی از این دامنه استفاده می‌کنند. استفاده از این دامنه برای عموم آزاد است و هر کسی می‌تواند برای سایت و کسب و کار خودش استفاده کند.

با دامنه دات نت بدون محدودیت در گوگل تبلیغ کنید

شما می‌توانید با دامنه .net بدون محدودیت در تبلیغات گوگل وارد شوید؛ زیرا هیچ تحریمی برای این دامنه وجود ندارد و بین‌المللی است. همچنین در استفاده از ابزارهای وب مستر نیز محدودیت خاصی وجود ندارد و می‌توانید با استفاده از ابزارهای جهانی اطلاعات و داده‌های خوبی را در مورد وب سایتتان به دست بیاورید.

دامنه .net مخصوص کارآفرینان

اولین چیزی که با شنیدن دامنه دات نت به ذهن افراد و کاربران خطور می‌کند کارآفرینی و نوآوری است. دامنه دات نت همیشه یادآور خلاقیت، کارآفرینی و نوآوری می‌باشد. به همین دلیل شما می‌توانید با انتخاب و خرید دامنه دات نت ماهیت کسب و کار خودتان را در ذهن کاربران و کسانی که به سایت شما رفت و آمد دارند، ماندگار کنید. معمولا شرکت‌های ارائه دهنده خدمات وب اینترنت از این نام استفاده می‌کنند.

دامنه دات نت جایگزین دات کام

منصفانه است بگوییم که دامنه .net جایگزینی برای دامنه .com می‌باشد. این دامنه در سال ۱۹۸۵ میلادی به عنوان جایگزینی دامنه دات کام به بازار عرضه شد و ارائه دهندگان خدمات وب و اینترنتی خدمات ایمیل و هر شکل خدماتی که زیر مجموعه اینترنت است به ویژه سازمانهای مشابه این دامنه استفاده می‌کنند.

بر اساس گزارشات انجام شده تا ماه مارس ۲۰۲۰ میلادی تعداد دامنه‌هایی که با این پسوند ثبت شده‌اند به بیش از ۱۳ و نیم میلیون دامنه رسیده بود. دامنه دات نت یکی از رایج‌ترین دامنه‌ها در اینترنت است که میلیونها با این پسوند اقدام به ثبت دامنه کرده‌اند.

دامنه دات نت برای کسب و کار اینترنتی و آی‌تی

 بهتر است کسانی که در زمینه اینترنتی و آی‌تی فعالیت دارند اقدام به ثبت و خرید این دامنه بکنند. هر چند خرید این دامنه برای عموم آزاد است و هر کسی می‌تواند از این پسوند استفاده کند.

 دات نت مقرون به صرفه است

این دامنه از دامنه com. ارزان‌تر است و کسب‌و‌کارهایی که دامنه انتخابی خودشان با پسوند com. را نتوانسته اند خریداری کنند، می‌توانند از دامنه net. استفاده کنند.

ترکیب این پسوند با بسیاری از نام ها دامنه ای ساده و روان را برایتان ایجاد می‌کند به گونه ای که به خاطر سپردن این دامنه برای کاربران ساده است.

توصیه مهم

توصیه می کنیم پسوندهای دامنه com. و net. را همراه با هم خریداری کتید تا مطمئن شویدکه هیچ‌کس دیگری نمی‌تواند از اعتبار کسب‌و‌کار آن‌ها سو استفاده کند. با این کار به برندینگ و رشد کسب و کار خود کمک کرده اید.

سئو دامنه با پسوند دات نت

اگر بخواهیم دامنه دات نت را با سایر دامنه‌ها از نظر سئو مقایسه کنیم باید بگوییم که هیچ تفاوتی وجود ندارد و بیشتر از پسوند دامنه، نام دامنه است که بر روی سئو سایت تاثیرگذار است. در انتخاب نام دامنه باید تلاش کنید که نام را متناسب با حوزه فعالیت خودتان انتخاب کنید.

در این مقاله با عنوان بررسی دقیق دامنه دات نت از پارس آپتایم در تلاش بودیم که مزایای دامنه دات نت و ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن را در اختیار شما قرار دهیم.

مطالعه این مطالب را هم توصیه میکنیم

خدمات مورد نیاز شما را با کیفیتی که انتظار دارید و قیمتی که انتظار ندارید.

جستجوی نام دامنه 5

جستجوی نام دامنه

جستجوی نام دامنه عنوان مقاله‌ای است که می‌خواهیم در این مجال به آن بپردازیم. هدف…
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
پارس آپتایم :: خرید سرورمجازی ، خرید هاست لینوکس و ویندوز و ثبت دامین از سال 2010