جستجوی دامنه دات کام

جستجوی دامنه دات کام

 جستجوی دامنه دات کام آزاد، یکی از دغدغه‌های بسیاری از صاحبان کسب و کار هنگام راه‌اندازی سایت یا فروشگاه اینترنتی است. در این مقاله از پارس آپتایم قصد داریم به صفر تا صد پیدا کردن دامنه دات کام آزاد بپردازیم و مراحل جستجوی دامنه دات کام را برایتان ارائه دهیم.

شما می‌توانید با ابزارهای پیشرفته‌ای به بررسی مالکیت دامنه بپردازید و نتایج آسان و فوری به دست بیاورید. برای کسب اطلاعات بیشتر حتماً تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

جستجوی دامنه دات کام

جستجوی نام دامنه

یکی از اولین کارهایی که هنگام راه‌اندازی سایت و کسب و کار باید انجام دهید این است که برای محل کسب و کار خودتان که در فضای آنلاین است آدرس اینترنتی تهیه کنید. در واقع باید آدرسی داشته باشید که کاربران و مشتریانتان بتوانند با استفاده از آن به شما و فروشگاهتان دسترسی داشته باشند. برای داشتن یک وب سایت یا فروشگاه یا حتی فضای شخصی در وب باید نام دامنه مناسبی انتخاب کنید. وقتی که می‌خواهید یک وب سایت طراحی کنید با انتخاب نام دامنه مناسب دو هدف را در نظر بگیرید.

انتخاب نام دامنه متناسب با ماهیت سایت و کسب و کار

 هدف اول مباحث مربوط به سئو است. بهتر است نام دامنه خودتان را به گونه‌ای انتخاب کنید که با ماهیت کار و فروشگاهی که قرار است راه‌اندازی کنید متناسب باشد. با این کار علاوه بر مشتریانتان به موتورهای جستجوگر نیز می‌فهمانید که حوزه فعالیت شما چیست و در چه زمینه‌ای کار می‌کنید. در این صورت مشتریان به راحتی می‌توانند به شما دسترسی داشته باشند و از خدماتتان استفاده کنند.

از سوی دیگر مشتریان و کاربران نیز زمانی که برای اولین بار نام دامنه شما را مشاهده می‌کنند به سرعت می‌فهمند که در چه زمینه‌ای فعالیت دارید و در این صورت به خاطر سپردن نام دامنه شما برایشان آسان‌تر است.

دامنه آدرس اینترنتی منحصر به فردی است

اما نکته بسیار مهمی که وجود دارد این است که امکان ثبت تمامی نام‌های دامنه وجود ندارد. زیرا اگر یک نام دامنه پیش‌تر توسط فردی انتخاب شود، شخص دیگر چه حقیقی و چه حقوقی، نمی‌تواند اقدام به ثبت همان دامنه کند. به همین دلیل پیش از ثبت دامنه حتماً باید به جستجوی نام دامنه بپردازید. تا مطمئن شوید که آن دامنه آزاد است و توسط شخص دیگری ثبت نشده باشد.

بعد از اینکه به صورت رایگان با استفاده از ابزارهای مختلف به جستجوی دامنه دات کام پرداختید می‌توانید آن را ثبت کنید. اما اگر نام دامنه توسط شخص دیگری قبلاً ثبت شده باشد دو راه برای شما وجود دارد. راه اول این است که دامنه را خریداری کنید یا اینکه نام دامنه با پسوند دیگری انتخاب کنید.

خرید دامنه ثبت شده بعد از جستجوی دامنه دات کام

بعد از اینکه نام دامنه خودتان را انتخاب کردید باید از ابزارهای رایگان مختلفی مانند خدمات پارس آپتام استفاده کنید تا از آزاد بودن نام دامنه اطمینان داشته باشید. اما اگر نام دامنه شما قبلاً انتخاب شده بود می‌توانید اطلاعات و راه‌های تماس با نام دامنه با مالک دامنه قبلی را پیدا کنید و در صورت رضایت، دامنه را از او خریداری کنید.

اگر به هر دلیلی امکان خرید دامنه وجود نداشت می‌توانید مشابه همان نام اما با پسوند دیگری نام دامنه را ثبت کنید. در نهایت نیز در صورت اینکه در این روش نیز با شکست مواجه شدید به طور کلی باید نام دیگری انتخاب کنید.

چگونگی جستجوی دامنه دات کام

 برای پیدا کردن دامنه دات کام آزاد در قدم اول به سایت پارس آپتایم وارد شوید و به بخش ثبت آنی دامین بروید. در این قسمت نام دامنه مورد نظر خودتان را وارد کنید. اطلاعات مربوط به دامنه دات کام در صورتی که آزاد باشد یا نباشد را مشاهده می‌کنید. در صورت آزاد بودن بلافاصله امکان ثبت برایتان وجود دارد.

جستجوی دامنه دات کام

ثبت آنی دامین دات کام با پارس آپتایم

 پارس آپتایم برای ارائه خدمات ثبت دامنه امکانات بسیار زیادی را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد. یکی از این امکانات جستجوی دامنه دات کام است. بعد از ثبت دامنه در پارس آپتایم تمامی امکانات مدیریتی دامین در داشبورد شما در حساب کاربری در اختیار شما قرار می‌گیرد.

مزایای ثبت دامنه

شما می‌توانید با هزینه مناسب اقدام به ثبت و تمدید دامنه .com کنید. همچنین دامنه مورد نظر اگر از پارس آپتایم خریداری شود برایتان قفل می‌شود و تمامی اطلاعات دامنه و مزایای حقوقی شما حفظ خواهد شد. با ثبت آنی دامین امکان بهره‌بندی از سرویس ایمیل، ثبت مستقیم دامنه، تمدید دامنه، کنترل پنل اختصاصی حتی انجام مراحل انتقال دامنه برایتان امکان‌پذیر است.

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران و متخصصان پارس آپتایم در ارتباط باشید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

مطالعه این مطالب را هم توصیه میکنیم

خدمات مورد نیاز شما را با کیفیتی که انتظار دارید و قیمتی که انتظار ندارید.

جستجوی نام دامنه 5

جستجوی نام دامنه

جستجوی نام دامنه عنوان مقاله‌ای است که می‌خواهیم در این مجال به آن بپردازیم. هدف…
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
پارس آپتایم :: خرید سرورمجازی ، خرید هاست لینوکس و ویندوز و ثبت دامین از سال 2010