تفاوت سرور مجازی لینوکس و ویندوز

تفاوت سرور مجازی لینوکس و ویندوز
آنچه در این مطلب می‌خوانید:

انتخاب یک فضای مناسب برای حفاظت از اطلاعات سایت، همیشه سخت است. شما تصور کنید یک وسیله خیلی باارزش دارید و باید آن را به یک نفر بدهید تا برای شما نگهداری کند. قطعا انتخاب برای شما سخت خواهد بود. حالا اینکه اطلاعات سایت شما به صورت هاستینگ باشد یا سرور مجازی اولین انتخاب است. در قدم دوم باید سیستم عامل محبوب خود را انتخاب کنید. در این مقاله قصد داریم تا تفاوت سرور مجازی لینوکس و ویندوز را با هم مقایسه کنیم.

مقاله پیشنهادی: تفاوت سرور مجازی و هاستینگ

تا اینجا متوجه حجم سختی انتخاب شده‌اید. یک سوالی که خیلی از کاربران عزیز داشتند، همین بوده است. واقعا باید بین لینوکس و ویندوز کدام را انتخاب کنیم؟ تفاوت سرور مجازی لینوکس و ویندوز واقعا چی هست؟ با من باش تا همه جوره راهنماییت کنم و انتخاب را برات آسون کنم.

تفاوت سرور مجازی لینوکس و ویندوز

یک مقایسه سریع بین لینوکس و ویندوز را با هم داشته باشیم. لینوکس، یک سیستم عامل اپن سورس و رایگان که وقتی حرف سرعت باشه، حرف اول رو میزنه. ویندوز، یک سیستم عامل بسیار یوزر فرندلی با پنل مدیریتی بسیار آسان که مایکروسافت آن را معرفی کرده است و بین مردم خیلی محبوبیت داره.

میتونیم بگیم عیب توی هر کار هیچکدوم از این دو سیستم عامل وجود نداره؛ بلکه مزیت های هر کدوم باعث شده سیستم عامل دیگری ضعیف در آن دیده شود.

اولین چیز بی شک سرعت است. سرور مجازی ویندوز از سرعت پایینی بهره نمیگیره، ولی با رشد پدیده ای به نام لینوکس، سرعت تمام سیستم عامل ها ضعیف به نظر می‌رسد. سرعت الان حرف اول را در سایت میزنه و اگه شما به سرعت اهمیت ندهید، کاربر صبر نمیکنه و میره سراغ سایت بعدی؛ پس مشتریاتو اینجوری از دست نده.

ولی خب شما باید بتونید با فضا ارتباط بگیرید. بتونید به پنل مدیریتی خودتون دسترسی پیدا کنید و باهاش خیلی راحت کار کنید. اینجاس که ویندوز برگ برندش را رو میکنه. به اصطلاح یوزر فرندلی بودن ویندوز باعث محبوبیتش شده است. الان حداقل نصف کاربرای جهان از سیستم عاملی به نام ویندوز استفاده می‌کنند.

بحث سوم رو بی شک امنیت کار میذاریم. کسب و کار اینترنتی چه فرقی با مغازه داره؟؟ کسی به اطلاعات شما دسترسی پیدا کنه هیچ فرقی با دزدی از مغازه شما نداره.

خب الان میگید لینوکس اپن سورسه پس امنیت نداره و مایکروسافت هم سرور مجازی بی امنیت دست مردم نمیده. درسته ویندوز بی کیفیت نیست، ولی لینوکس با اینکه اپن سورسه فوق العاده امنیت بالایی داره. لینوکس شاید بشه گفت یه پله بالاتر از ویندوز قرار میگیره، ولی باید بگم از بابت ویندوزم بایت خیال شما راحت باشه.

تا اینجا تفاوت سرور مجازی لینوکس و ویندوز را به شما گفتیم. البته که این مقاله خیلی کلی نوشته شده بود. ولی تلاش کردیم در کوتاه ترین مقاله، شما را متوجه تمام اتفاقات بکنیم.

جمع بندی

کلا این مقاله 2 دقیقه وقت شما را گرفت. اما الان یه اطلاعات کلی دارید تا بتوانید خوب و بد را از هم تشخیص دهید.

هر دو سیستم عامل در خدمات سرور مجازی شاهکار است. تفاوت سرور مجازی لینوکس و ویندوز وجود دارد، اما هیچکدام باعث نمی‌شود تا بتونیم بگیم کدام بهتر است. بسته به کار و سلیقه شما باید انتخاب صورت بگیرد. سرعت براتون مهم تره یا کاربری آسان تر؟ هر وقت جواب این سوال را متوجه شوید، می‌توانید بین لینوکس و ویندوز انتخاب کنید.

مطالعه این مطالب را هم توصیه میکنیم

خدمات مورد نیاز شما را با کیفیتی که انتظار دارید و قیمتی که انتظار ندارید.

ست کردن مخازن ایرانی بر روی ابونتو 2

یکی از بزرگترین مشکلات کاربران سرورهای ubuntu که بر روی ایران میزبانی شده اند سر…
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
پارس آپتایم :: خرید سرورمجازی ، خرید هاست لینوکس و ویندوز و ثبت دامین از سال 2010