تفاوت سرور مجازی با هاست

تفاوت سرور مجازی با هاست

در این مقاله سعی داریم در ارتباط با تفاوت سرور مجازی با هاست بپردازیم که شما عزیزان بدانید کدام یک از این خدمات مناسب شما خواهد بود.

تفاوت سرور مجازی با هاست

به صورت کلی باید گفت از نظر کاربری سرور مجازی به راحتی کارایی هاست را خواهد داشت، اما هاست کاربری های محدودی خواهد داشت. برای درک بهتر این موضوع باید بدانید که هاست ها از سرور مجازی تامین میشوند و این یعنی هر سرور مجازی میتواند تعداد زیادی هاست تولید کند. در این بخش برنده اصلی را می‌توان سرور مجازی دانست.

از دیگر تفاوت سرور مجازی با هاست میتوان به سیستم عامل اشاره کرد. سرور مجازی یک سیستم کامل است که به صورت آنلاین در دستان شماست و شما به راحتی میتوانید تغییراتی در این سرور ایجاد کنید که از جمله این تغییرات میتوان به سیستم عامل اشاره کرد.

راحتی نصب سرور مجازی در تمام سیستم عامل ها

اگر توجه کرده باشید هنگام خرید هاست از شما سوال میشود که هاست ویندوزی نیاز دارید یا هاست لینوکسی و بعد از تهیه هاست، هاست مورد نظر شما از سرور مورد نیاز شما به شما اختصاص می‌یابد. ولی شما اگر سرور مجازی تهیه کرده باشید دسترسی کامل به شما ارائه میشود تا بتوانید به راحتی حتی سیستم عامل سرور خود را تغییر دهید و ویندوز یا لینوکس مورد نظر خود را روی آن نصب کنید.

اکثرا هاست ها با دسترسی های Cpanel  یا دایرکت ادمین به شما ارائه میگردد. این درحالی است که سرور مجازی ابتدا به شکل کاملا خام به شما ارائه میگردد و شما با توجه به نیاز های خود اقدام به نصب Cpanel یا هر سیستم عاملی خواهید کرد. البته اکثر این خدمات توسط شرکت های هاستینگ به شما ارائه خواهد شد چرا که نصب پکیج های مورد نیاز شما روی سرور کار راحتی نیست و شما باید علم نسبتا کاملی نسبت سیستم های سروری داشته باشید.

از دیگر مزایا سرور مجازی می‌توان به وسعت آن اشاره کرد. شما بعد از تهیه هاست در حالت معمول میتوانید یک وبسایت را روی آن هاست طراحی و پیاده سازی کنید و این در حالی است که با داشتن یک سرور مجازی به راحتی میتوانید سرور خود را تبدیل به چندین هاست کرده و با استفاده از چند دامنه به راحتی چندین وبسایت مختلف را روی سرور خود داشته باشید.

مزایای سرور مجازی به نسبت هاست

از دیگر تفاوت های سرور مجازی با هاست میتوان به پکیج های سرور اشاره کرد. برای مثال زمانی که شما قصد استفاده از وردپرس را دارید نیاز به یک هاست لینوکسی دارید چرا که زبان برنامه نویسی وردپرس php  میباشد. به طور کلی در حالت معمول روی یک هاست میتوانید از یک زبان پایه استفاده کنید.

اما شما با خرید سرور مجازی میتوانید به راحتی پکیج های مورد نیاز خود را روی سرور نصب کنید و از هر زبانی که نیاز دارید در برنامه نویسی خود استفاده کنید.

برای مثال فرض میکنیم که شما نیاز به استفاده از زبان برنامه نویسی جاوا دارید. در این صورت شما به راحتی پکیج های مورد نیاز جاوا را روی سرور خود نصب میکنید و از آن پس میتوانید با زبان جاوا پروژه خود را ادامه دهید. به صورت کلی این سیستم امکان برنامه نویسی Multi language را برای شما فراهم خواهد.

در نهایت موضوع تفاوت سرور مجازی با هاست میرسیم به بحث ترافیک، از آن جایی که هاست یک فضای اشتراکی از یک سرور به حساب می‌آید در صورت بالا رفتن ترافیک در بخش های دیگر این سرور قطعا در سرعت شما نیز تاثیرگذار خواهد بود.

تنها مزیت هاست

تا اینجا متوجه شدید که نصب سرور مجازی ساده تر به نظر می‌رسد. فضایی هم که سرور مجازی به شما می‌دهد می‌تواند تا چند برابر بیشتر از هاست باشد. اما یک مزیت بعضی وقت ها می‌تواند ارزشش بیشتر از باقی مزیت ها باشد.

هاست از لحاظ قیمتی خیلی به صرفه تر از سرور مجازی است. در این وضعیت خیلی از افراد هاست را با اختلاف و فقط با همین دلیل به سرور مجازی ارجحیت می‌دهند. حالا انتخاب به صورت کامل با شماست. ما تمام تفاوت سرور مجازی با هاست را برای شما توضیح دادیم و امیدواریم بهترین انتخاب را برای سایتتان داشته باشید.

جمع بندی

به صورت کلی باید توجه کنید که :

شما با خرید هاست در اصل بخشی از یک سیستم را در اختیار میگیرید. با دسترسی های بسیار محدود، اما در صورت تهیه سرور مجازی این مشکل نخواهد بود. یک سیستم کامل را به صورت مجازی هدایت خواهید کرد تا کاملا سفارشی شما باشد.

امیدواریم این مقاله در خریدی بهتر به شما کمک کرده باشد.

مطالعه این مطالب را هم توصیه میکنیم

خدمات مورد نیاز شما را با کیفیتی که انتظار دارید و قیمتی که انتظار ندارید.

ست کردن مخازن ایرانی بر روی ابونتو 2

یکی از بزرگترین مشکلات کاربران سرورهای ubuntu که بر روی ایران میزبانی شده اند سر…
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
پارس آپتایم :: خرید سرورمجازی ، خرید هاست لینوکس و ویندوز و ثبت دامین از سال 2010