کانکشن تو سوئیچ

کانکشن تو سوییچ

کانکشن تو سوئیچ، Connection To Switch، یا سوییچ شبکه یکی از مهم‌ترین قطعات در شبکه است. در این مقاله از پارس آپتایم، به کانکشن تو سوییچ، انواع آن و کاربرد آن می‌پردازیم. برای آشنایی با این موضوع حتماً تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

کانکشن تو سوئیچ چیست؟

برای اتصال Nodeها در شبکه‌ها به یکدیگر، از دستگاه‌هایی مانند هاب، سوئیچ و روتر استفاده می‌شود. با وجود این دستگاه‌ها، جابجایی اطلاع بین دستگاه‌ها راحت‌تر انجام می‌شود.

کانکشن تو سوئیچ، Connection To Switch، از جمله تجهیزات بسیار مهم شبکه است که شباهت‌هایی به هاب دارد اما هوشمندانه‌تر از آن عمل می‌کند.

کانکشن تو سوییچ

توصیه می‌کنیم برای برقراری ثبات در شبکه کامپیوتری، دیوایس‌ها و قطعات مختلف، کانکشن تو سوئیچ را بشناسید و بدانید برای چه مواردی استفاده می‌شوند.

سوئیچ‌ها معمولاً در لایه دو یا همان Data Link کار می‌کنند و می‌توانند بسته‌های دیتا را از یک دستگاه به جای دیگر با استفاده از شبکه و بر اساس آدرس سخت‌افزاری منتقل کنند.

اگر در زمینه پشتیبانی شبکه فعالیت دارید بدون شک باید اطلاعات فنی مناسبی در مورد هاب، سوییچ، روتر و سایر قطعاتی که در شبکه وجود دارد کسب کنید. در نگاه اول روتر، هاب و سوییچ دستگاه‌هایی هستند که کار اتصال nodeها یا کامپیوترها را به یکدیگر انجام می‌دهند؛ اما در نگاهی عمیق‌تر و از منظر کارکرد، این‌ها با یکدیگر متفاوت هستند. در هر کدام از این دستگاه‌ها تکنولوژی‌های متفاوتی استفاده می‌شود.

تفاوت هاب و سوییچ

زمانی که از هاب برای اتصال و انتقال اطلاعات بین دستگاه‌ها استفاده می‌کنید تکنولوژی به کار رفته در هاب به گونه‌ای است که تمامی اطلاعات را به تمامی پورت‌ها ارسال می‌کند و نمی‌داند در حال ارسال اطلاعات کدام دستگاه است. در واقع هاب دستگاهی کاملاً ساده است که می‌تواند ترافیک ورودی را به تمامی پورت‌ها ارسال کند. استفاده از هاب باعث می‌شود ترافیک اضافی و غیر ضروری نیز به شبکه وارد شود و ممکن است سرعت شبکه کند باشد. در سوییچ، هر دستگاه در درون سوییچ ذخیره شده و با توجه به اطلاعاتی که درج شده است هر دستگاه اطلاعات را فقط از طریق پورت‌های مرتبط با آن ارسال می‌کند. به همین دلیل ترافیک اضافی ایجاد نمی‌شود.

استفاده از هاب برای شبکه‌های کوچک مناسب است؛ اما برای شبکه‌های بزرگ با کندی سرعت روبرو هستید و استفاده از سوئیچ را به شما پیشنهاد می‌دهیم. اگر تاکنون از هاب استفاده کرده باشید این تجربه را داشته‌اید که Collision  ایجاد شده است؛ اما در سوئیچ همچین اتفاقی نمی‌ ‌افتد.

مزیت دیگری که در سوئیچ وجود دارد این است که با استفاده از Connection To Switch می‌توانید اطلاعات را به صورت دو طرفه منتقل کنید. به عبارتی یک دستگاه هم می‌تواند اطلاعات را ارسال کرده و هم اطلاعات را دریافت کند. باید گفت سوئیچ در مدیریت پهنای باند نیز در مقایسه با خواب عملکرد بهتری دارد.

کاربردهای سوئیچ

 کاربردهای Connection To Switch گسترده است که در این بخش قصد داریم به برخی از آنها اشاره داشته باشیم. زمانی که بخواهید در شبکه اطلاعاتی را منتقل کنید این اطلاعات به صورت بسته یا فریم جابجا می‌شوند. همه دستگاه‌هایی که در شبکه قرار گرفته‌اند دارای آدرس مک هستند و اگر برای انتقال اطلاعات از سوئیچ استفاده کنید سوئیچ کانکشن می‌تواند جدولی از تمامی این آدرس‌ها گردآوری کند و با توجه به آدرسی که در قسمت مقصد بسته نوشته‌اید، سوئیچ اطلاعات را دقیقاً به همان پورت منتقل می‌کند.

آدرس دستگاه یا مک آدرس منحصر به فرد است و هیچ شباهتی به یکدیگر ندارد. در نتیجه سوئیچ به راحتی می‌تواند تمامی اطلاعات و داده‌ها را منتقل کرده و مسیر فریم‌ها را به درستی تشخیص دهد.

کانکشن تو سوییچ

تفاوت سوئیچ و روتر

اگر یک شبکه داخلی داشته باشید می‌توانید از آدرس مک شبکه‌های داخل که به یکدیگر متصل شده‌اند را پیدا کنید. در استفاده از سوئیچ این امکان برای شما فراهم می‌شود که دو شبکه را با یکدیگر متصل کنید. اما اگر آنها نوع آدرس دهی متفاوتی داشته باشند، در این میان روتر مطرح می‌شود. روتر این اطمینان را به شما می‌دهد که آدرس دهی‌ها به درستی انجام می‌شوند و سیستم‌ها در شبکه می‌توانند به یکدیگر متصل شوند و مسیر انتقال اطلاعات و داده‌ها به درستی عمل می‌کنند.

انواع سوئیچ کانکشن در شبکه

سوئیچ کانکشن‌های مختلفی وجود دارد که شما می‌توانید با توجه به کاربرد و شبکه‌ای که دارید هر کدام از آنها را استفاده کنید. سوئیچ‌ها را می‌توان بر اساس معیارهای مختلف به دسته‌های متفاوتی تقسیم کرد اما رایج‌ترین تقسیم بندی تقسیم بندی سوئیچ کانکشن‌ها به دو دسته سوئیچ‌های قابل مدیریت و سوئیچ‌های غیرقابل مدیریت است.

سوئیچ های پیکربندی ثابت fixed-configuration

یکی از انواع سوئیچ‌ها سوئیچ های پیکربندی ثابت  fixed-configuration switchesاست. سوئیچ‌های fixed در بازار پرکاربرد هستند و برای بسیاری از شبکه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این سوئیچ‌ها تعداد پورت ثابتی وجود دارد به عنوان مثال سوئیچ‌ها دارای سوئیچ‌های ۸ پورت، سوئیچ‌های ۱۶ پورت و ۲۴ پورت است. سوئیچ‌های فیکسید خود به دو دسته سوئیچ‌های مدیریتی و غیر مدیریتی تقسیم بندی می‌شود. در سوئیچ‌های fixed تعداد پورت‌های مشخصی وجود دارد و اگر شما تمایل داشته باشید که تعداد پورت‌ها را افزایش دهید به راحتی می‌توانید این کار را انجام دهید.

سوئیچ‌های PoE

سوئیچ PoE مخفف عبارت Power over Ethernet است. در این سوئیچ تکنولوژی که مورد استفاده قرار می‌گیرد بر روی کابل اترنت می‌باشد و قابلیت انتقال برق را نیز دارد. به عبارتی شما می‌توانید با کابل اترنت به تجهیزات شبکه اطلاعات و برق را منتقل کنید. به همین دلیل دیگر نیازی به کابل برق جداگانه داخل شبکه ندارید. اگر دوربین تحت شبکه سازگار با PoE دارید به راحتی می‌توانید به این سوئیچ متصل شوید و علاوه بر داده‌ها برق را نیز منتقل کنید. در سوئیچ PoE داده‌ها و برق توسط یک کابل منتقل می‌شود و هیچ تداخلی نیز با یکدیگر ندارند.

سوئیچ‌های فیبر نوری

اگر شبکه‌ای که استفاده می‌کنید مسافت‌های بالای ۱۰۰ متر دارد بهتر است از سوئیچ‌های فیبر نوری استفاده کنید. در برخی از این سوئیچ‌ها چند پورت lan نیز وجود دارد. پورت‌های فیبر نوری  SFP – Small-Form Factor Pluggable  است.

در این مقاله با عنوان سوئیچ کانکشن از پارس آپتایم در تلاش بودیم شما را با انواع سوئیچ کانکشن آشنا کنیم. به این سوال پاسخ دادیم که سوئیچ چیست؟ می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با متخصصان پارس آپتایم در ارتباط باشید.

مطالعه این مطالب را هم توصیه میکنیم

خدمات مورد نیاز شما را با کیفیتی که انتظار دارید و قیمتی که انتظار ندارید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
پارس آپتایم :: خرید سرورمجازی ، خرید هاست لینوکس و ویندوز و ثبت دامین از سال 2010