چالش این روزها «تهیه سرورمجازی با آیپی آدرس تمیز»

سرور مجازی با آیپی تمیز
آنچه در این مطلب می‌خوانید:

با سلام و احترام،

چند ماهی است که یکی از چالش های فعالین دنیای وب، پیدا کردن آدرس IP تمیز v4 مخصوصاً بر روی دیتاسنترهای خارج از کشور است. به دلیل کیفیت و زیرساخت نامناسب دیتاسنترهای داخل کشور، مجبوریم داده های خود را بر روی سرورهای خارج از کشور (که اغلب با لوکیشن های اروپایی هستند) نگهداری کنیم. این امر به دلیل نگرانی برای پایداری شبکه دیتاسنتر است. همیشه سرویس هایی که خارج از کشور میزبانی می‌شوند، قیمت پایین‌تر و منصفانه‌تری به نسبت سرویس‌های داخلی دارند، زیرا ترافیک و پهنای باند در آنجا ارزان‌تر است.

اما امروز ما قصد صحبت کردن در خصوص تفاوت و مقایسه کیفیت دیتاسنترهای داخلی و خارج از کشور را نداریم. مسئله مهم تهیه سرور مجازی با سیستم عامل لینوکس، ویندوز و یا میکروتیک با IP تمیز است. این اصطلاح خیلی این روزها بر روی زبان‌هاست.

قبل از این، به عنوان System Administrator، تعریف ما از تمیز بودن IP، بررسی این بود که IP آدرس مورد نظر که بر روی سرور مجازی ست شده است، در لیست سیاه دیتابیس‌های اسپمر وجود دارد یا نه. اما در حال حاضر، تعریف جدیدی به آن اضافه شده که آیا IP مورد نظر در لیست سیاه ISP‌های ایران وجود دارد یا نه؟ آیا بر روی آن محدودیتی اعمال شده یا خیر؟

متاسفانه خود ما یکی از قربانی‌های این ماجرا بودیم. تا اواخر سال ۱۴۰۱ شمسی، وب سایت ما بر روی دیتاسنتر Hetzner آلمان میزبانی می‌شد و همانطوری که می‌دانید، بدلیل استفاده قانونی یا غیرقانونی (نمی‌توان اسم دقیق آن را برد)، رنج وسیعی از IP آدرس‌های این دیتاسنتر در لیست سیاه ISP‌های کشورمان قرار گرفتند و ما به ناچار مجبور به انتقال سرور میزبانی وب سایتمان از آن دیتاسنتر به دیتاسنتر دیگر شدیم، صرفا به دلیل پیدا کردن رنج آیپی تمیز که تمام مشترکین به راحتی به وب سایت پارس آپتایم دسترسی داشته باشند.

ما درک می کنیم که پیدا کردن یک آدرس IP تمیز برای سرور مجازی در دیتاسنترهای خارج از کشور ممکن است چالش برانگیز باشد، به خصوص اگر می خواهید از دیتاسنترهایی استفاده کنید که در لیست سیاه ISP‌های ایران نیستند. در اینجا چند نکته مهم را برای شما توضیح می دهیم:

– قبل از انتخاب دیتاسنتر مورد نظر، مطمئن شوید که آدرس IP های ارائه شده توسط آن دیتاسنتر در لیست سیاه ISP‌های ایران نیستند.

– اگر می خواهید از سرور مجازی با سیستم عامل لینوکس، ویندوز و میکروتیک استفاده کنید، می توانید از پلان های سرورهای مجازی لینوکس، ویندوز و میکروتیک ما دیدن کنید. ما ضمانت تمیز بودن آیپی آدرس را به شما خواهیم داد.

در نهایت، پیدا کردن آدرس IP تمیز برای سرور مجازی به دلیل محدودیت هایی مانند محدودیت های ISP‌ها و دیتاسنترها ممکن است چالش برانگیز باشد، اما با استفاده از سرویس های معتبر می توانید به راحتی یک آدرس IP تمیز برای سرور مجازی خود پیدا کنید.

مطالعه این مطالب را هم توصیه میکنیم

خدمات مورد نیاز شما را با کیفیتی که انتظار دارید و قیمتی که انتظار ندارید.

ست کردن مخازن ایرانی بر روی ابونتو 2

یکی از بزرگترین مشکلات کاربران سرورهای ubuntu که بر روی ایران میزبانی شده اند سر…
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
پارس آپتایم :: خرید سرورمجازی ، خرید هاست لینوکس و ویندوز و ثبت دامین از سال 2010