چرا باید از سرور میکروتیک ارزان استفاده کنیم؟

سرور میکروتیک ارزان

وقتی حرف از سرور میکروتیک ارزان می‌شود، شما فکر می‌کنید قطعا کیفیت آن به نسبت سرور های مجازی لینوکس و ویندوز بی کیفیت تر است. اما به صورت کلی اینطور نیست. در این مقاله همراه ما باشید تا به صورت کامل داستان میکروتیک را برای شما توضیح دهیم و بگیم چرا باید از میکروتیک استفاده کنید.

شرکت میکروتیک

شرکت میکروتیک فعالیت خود را در سال 1996 آغاز کرد. این شرکت فقط به چند سال احتیاج دارد تا بشه گفت که سه دهه هست در حوزه تکنولوژی فعالیت دارد. البته که این شرکت از همان روز اول سیستم عامل به بازار معرفی نکرد. شرکت میکروتیک در ابتدا در حورزه تجهیزات شبکه کار می‌کرد.

بعد از مدتی این شرکت تصمیم گرفت تا یک سیستم عامل طراحی و در بازار عرضه کند. با اینکار شرکت میکروتیک رسما خود را رقیب شرکت های بزرگی چون ویندوز و لینوکس شمرد. البته این نکته بسیار مهم است که پایه و اساس سیستم عامل میکروتیک، لینوکس است. Routing اصلی ترین کاری است که این سیستم عامل انجام می‌دهد. Routing یا همان ریشه یابی کاری است که این سیستم عامل انجام می‌دهد و شاید دلیل محبوبیت این سیستم عامل هم همین باشد.

سرور مجازی یا VPS

در این قسمت از مقاله قصد داریم بحث سرور مجازی را برای یکبار ببندیم. سرور مجازی یک فضا در اختیار شما قرار می‌دهد تا شما اطلاعات سایت خودتان و کاربرانی که در سایت فعالیت دارند را در آن ذخیره کنید. خب VPS به شما خیلی کمک می‌کند تا سرعت لود سایت شما بهتر شود. هر زمانی که اطلاعات سایت شما به هر دلیل از دست برود شما می‌توانید از اطلاعات بکاپ بگیرید تا خیلی راحت به آن ها دسترسی داشته باشید.

سرور مجازی رقابت خودش را با شرکت های هاستینگ شروع کرد. از دو دید قصد داریم تا هاست با سرور مجازی را مقایسه کنیم.

بحث اول دید مالی آن است. از دید مالی قطعا هاست خیلی به صرفه تر است. به طور مثال سرور میکروتیک ارزان ترین نوع سرور مجازی است که باید هزینه ماهانه زیادی را برای آن پرداخت کنید. ولی برای هاست یک هزینه نسبتا مناسب را پرداخت می‌کنید و یکسال از آن استفاده می‌کنید.

بحث دوم امکاناتی است که توسط شرکت هاستینگ و سرور مجازی خدمت شما ارائه می‌شود. فرق اصلی همینجاست که VPS خدماتی که به شما ارائه می‌دهد زمین تا آسمان با هاست فرق دارد. سرور مجازی فرق خاصی با خرید سیستم ندارد و تمام امکانات یک سیستم را به صروت کامل روی سایت شما قرار می‌دهد. از حافظه تا CPU در اختیار شما قرار می‌گیرد تا سرعت سایت شما افزایش پیدا کند. پس حالا میتونیم بگیم این گرونی بی دلیل نیست و خدماتی که به شما ارائه می‌شود خیلی متفاوت است.

چرا میگیم سرور میکروتیک ارزان

دلیل ارزان بودن این سرور، بی کیفیت بودن آن نیست. تمام سرور های موجود در جهان بر روی سیستم عامل های خاصی کار می‌کنند. فرض مثال اگر شما از سیستم عامل ویندوز استفاده می‌کنید، باید سرور مجازی برای آن بخرید که از سیستم عامل ویندوز پیروی می‌کند.

میکروتیک برای روتینگ استفاده می‌شود و خدمات زیادی در این راستا به شما ارائه می‌دهد؛ ولی استفاده از میکروتیک خیلی کمتر از سیستم عامل های محبوب مثل ویندوز و لینوکس است.

همین امر باعث شده تا سرور میکروتیک ارزان اعلام شود. ولی خیلی از افراد فقط باید از سیستم عامل میکروتیک استفاده کنند تا مشکلشان حل شود.

کلام آخر

شما باید ابتدای نیاز خودتان را پیدا کنید، سپس خرید سرور مجازی مورد نیاز خود را انجام دهید. اگر کاربری آسان میخواید ویندوز، اگر سرعت بالا میخواید لینوکس و اگر قدرت بالای روتینگ مورد نظر شما است، حتما از میکروتیک استفاده کنید.

سایت پارس آپتایم 13 سال است در این زمینه کار می‌کند. خوشحال می‌شویم اگر کمکی از دست ما بر میاد به شما کمک کنید. درون سایت ما می‌توانید به قسمت پشتیبانی وصل شوید تا شما را در خرید سرور و هاست و دامین راهنمایی کنند.

مطالعه این مطالب را هم توصیه میکنیم

خدمات مورد نیاز شما را با کیفیتی که انتظار دارید و قیمتی که انتظار ندارید.

ست کردن مخازن ایرانی بر روی ابونتو 2

یکی از بزرگترین مشکلات کاربران سرورهای ubuntu که بر روی ایران میزبانی شده اند سر…
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
پارس آپتایم :: خرید سرورمجازی ، خرید هاست لینوکس و ویندوز و ثبت دامین از سال 2010