بهترین cms در دنیا، از چه cms استفاده کنیم؟

بهترین cms در دنیا، از چه cms استفاده کنیم؟

بهترین cms در دنیا، از چه cms استفاده کنیم؟ برای دریافت پاسخ با ما همراه باشید. در این مقاله قصد داریم بهترین cms‌ها را برایتان معرفی کنیم. اگر می‌خواهید لیستی از بهترین سیستم‌های مدیریت محتوا را مشاهده کنید و بتوانید از میان آنها بهترین cms را انتخاب کنید حتماً تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

در این مقاله قصد داریم بهترین سیستم مدیریت محتوا را برایتان معرفی کنیم و راهنمای کاملی ارائه دهیم که می‌توانید علاوه بر شناخت سیستم‌های مدیریت محتوا، خودتان بهترین را متناسب با کسب و کارتان انتخاب کنید. پس تا پایان مقاله با پارس آپتایم همراه باشید.

بهترین cms در دنیا، از چه cms استفاده کنیم؟

 بهترین cms در دنیا چیست؟

در پاسخ به این سوال که بهترین cms در دنیا کدام است؟ باید به این نکته مهم توجه داشته باشید که معرفی بهترین سیستم مدیریت محتوا برای تمامی کسب و کارها و سایت‌ها امکان‌پذیر نیست و عملاً کاری بیهوده است؛ زیرا ماهیت تمامی سایت‌ها و کسب و کارها با یکدیگر متفاوت است و متناسب با ویژگی‌های هر کسب و کار و سایتی می‌توان مدیریت محتوا یا cms مناسبی را معرفی کرد.

انتخاب سیستم مدیریت محتوا متناسب با سایت و کسب و کار

 تاکنون بیش از هزاران سیستم مدیریت محتوا در بازار ارائه شده است که هر کدام از آنها دارای مزیت‌ها و معایبی هستند. شما باید ابتدا هدفتان را از سایت و کسب و کار خودتان در نظر بگیرید. اولویت‌ها و انتظاراتی که از سیستم مدیریت محتواد دارید را لیست کنید و سپس مزایا و معایب سیستم‌های مدیریت محتوا را بررسی کنید. هر cms با توجه به نوع کسب و کار شما و حتی نوع استفاده شما از سیستم مدیریت محتوا متفاوت است و هر کدام مزیت‌ها و معایب خاص خودش را دارد.

پرکاربردترین سیستم‌های مدیریت محتوا در دنیا کدام است؟

همانطور که پیشتر گفتیم بیش از هزاران سیستم مدیریت محتوا وجود دارد. در میان تمامی این موارد ۳ سیستم مدیریت محتوا شامل وردپرس، جوملا و دروپال از جمله پرکاربردترین cms‌ها هستند.

دروپال، جوملا و وردپرس

اگر بخواهیم به صورت کلی این سه سیستم مدیریت محتوا را با یکدیگر مقایسه کنیم به این نتیجه خواهیم رسید که سیستم مدیریت محتوای دروپال برای سایت‌های پربازدید که در آنها داده‌ها و اطلاعات بسیار زیادی وجود دارد مناسب است.

 همچنین شما می‌توانید از وردپرس برای سایت‌های شرکتی و بلاگری استفاده کنید. اگر سایت و کسب و کار شما مبتنی بر عضویت کاربران فعالیت دارد، سیستم مدیریت محتوای جمله مناسب است.

در ادامه قصد داریم معیارها و فاکتورهایی را برایتان معرفی کنیم که با استفاده از آنها می‌توانید متناسب با کسب و کار خودتان و ماهیت سایتتان و هدفی که از سیستم مدیریت محتوا دارید بهترین cms در دنیا را انتخاب کنید. در ادامه ویژگی‌ها و قابلیت‌های وردپرس را نیز بررسی می‌کنیم. شما می‌توانید با ما همراه باشید تا با توجه به نوع کسب و کار خودتان و هدفتان بهترین سیستم مدیریت محتوا را انتخاب کنید.

ضرورت استفاده از سیستم مدیریت محتوا

در گذشته‌هایی نه چندان دور برای داشتن سایت و کسب و کار آنلاین، افراد باید می‌توانستند کد نویسی انجام دهند؛ به همین دلیل سایت را به برنامه نویسان می‌سپردند تا بتوانند با استفاده از کدنویسی css html و جاوا اسکریپت سایت و کسب و کار مناسبی طراحی کنند. اما امروزه به خاطر وجود سیستم‌های مدیریت محتوا کار بسیاری از صاحبان کسب و کاری و فریلنسرها آسان شده است. بدون کد نویسی می‌توان سایتی عالی با ویژگی‌ها و لیت‌های بسیار گسترده در کوتاه‌ترین زمان ممکن طراحی کرد.

مزایای سیستم مدیریت محتوا

 مزیت استفاده از cms از دو جهت حائز اهمیت است. از یک سو سیستم مدیریت محتوا می‌تواند بدون کدنویسی سایت برایتان فراهم کند و از سوی دیگر این کار در کوتاهترین زمان ممکن صورت می‌گیرد.

این امکان برای کاربران فراهم شده است که بتوانند با بالاترین سرعت یک وب سایت مناسب را متناسب با هدف و اولویت‌های خودشان راه‌اندازی کنند.

cms یا سایتسازها؟ کدام بهتر است؟

برای اینکه بتوانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن سایت و کسب و کار آنلاین خودتان را راه‌اندازی کنید معمولاً باید از پلتفرم‌های cms یا سایتسازها استفاده کنیم. اگر بخواهیم از میان این دو گزینه بهترین را انتخاب کنیم کاری بی‌فایده است؛ زیرا هر کدام از این دو موارد نیز مزیت‌های خودشان را دارند و متناسب با کاری که قرار است انجام دهید می‌توانید از هر کدام از این موارد استفاده کنید. در هر دو گزینه قالب‌ها و ویژگی‌های از پیش طراحی شده وجود دارد و کار شما را بسیار آسان‌تر کرده است. به خاطر وجود افزوده‌ها و پلاگین‌هایی به ویژه افزونه‌های وردپرس به راحتی می‌توانید بدون نیاز به کد نویسی سایت خودتان را ایجاد و مدیریت کنید.

معیارهای مهم در انتخاب بهترین cms در دنیا

برای انتخاب بهترین cms در دنیا، معیارها و شاخص‌هایی را برایتان ارائه می‌دهیم که می‌توانید با توجه به آنها متناسب با کسب و کار خودتان بهترین گزینه را انتخاب کنید. پس در قدم اول سایت و کسب و کار خودتان را در ذهنتان تصور کنید.

بهترین cms در دنیا، از چه cms استفاده کنیم؟

چک لیست اولویت و هدف‌هایتان را یادداشت کنید

 توصیه می‌کنیم که پیش از انتخاب بهترین cms در دنیا، ابتدا تصور کاملی از سایت خودتان به دست بیاورید. تصور کنید که سایت شما کامل طراحی شده است و اکنون کار می‌کند. شما چه انتظارات و هدف‌هایی از این سایت دارید. تمامی آنها را لیست کنید و چک لیستی برای خودتان طراحی کنید. سپس با توجه به معیارها و شاخص‌هایی که در ادامه برایتان ارائه می‌دهیم بهترین سیستم مدیریت محتوا را انتخاب نمایید.

به رقبای خود توجه داشته باشید

 اگر سایت و کسب و کار شما در یک موضوع خاصی فعالیت دارد توجه به رقبا و کسانی که قصد دارید آنها را در آینده‌ای نه چندان دور شکست دهید و بازار را انحصاراً در اختیار خودتان قرار بگیرید اهمیت دارد. باید بدانید که رقیبان شما در زمینه فعالیت شما از چه نوع سیستمی استفاده کرده‌اند؟ آیا کدنویسی و برنامه نویسی به روش‌های قدیمی را استفاده کرده‌اند یا از سیستم‌های مدیریت محتوا یا سایت سازها استفاده می‌کنند. توجه به این موضوع می‌تواند شما را در انتخاب بهترین cms در دنیا کمک کند. راه‌های بسیار زیادی وجود دارد تا بتوانید بفهمید که رقیبانتان از چه نوع روشی برای طراحی سایت و راه‌اندازی کسب و کار خودشان استفاده کرده‌اند.

توجه به قیمت و هزینه‌ها

  یکی دیگر از مهم‌ترین فاکتورهایی که در انتخاب بهترین cms در دنیا کمک می‌کند توجه مبحث قیمت و هزینه است. با توجه به این فاکتور می‌توانید متناسب با کسب و کار و هدفی که دارید از روش و پلتفرم مناسبی برای طراحی سایت استفاده کنید. بهترین سیستم‌های مدیریت دنیا رایگان هستند اما بعد از گذشت زمان برای اینکه ویژگی‌ها و قابلیت‌های بیشتری به آن اضافه کنید باید از افزونه‌ها و پلاگین‌هایی استفاده کنید که پولی هستند.

هر چقدر میزان شخصی‌سازی سایت شما افزایش یابد میزان هزینه‌های شما نیز افزایش می‌یابد. توجه به این موضوع نیز حائز اهمیت است که اگر خودتان مدیریت سایت را به عهده بگیرید در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی کرده‌اید؛ اما اگر این کار را به دیگران بسپارید باید هزینه آنها را نیز در نظر بگیرید. توجه به قیمت افزونه‌های  وردپرس یا سایر سیستم‌های مدیریت محتوا می‌تواند در انتخاب شما تاثیرگذار باشد.

 سیستم مدیریت محتوای امن انتخاب کنید

 در انتخاب بهترین سیستم مدیریت محتوا توجه به امنیت اهمیت بسیار زیادی دارد. شما باید بتوانید سیستم‌های مدیریت محتوا را از نظر امنیت با یکدیگر مقایسه کنید. سایت شما تا چه میزان قرار است امن باشد؟ آیا بکاپ گیری که از سایت باید صورت بگیرد دستی باشد یا به صورت هوشمند و خودکار؟ اطلاعات‌ و داده‌های سایت شما تا چه میزان اهمیت دارد؟ خودتان این کار را انجام می‌دهید یا برای مدیریت به شخص دیگری می‌سپارید؟ خرید ssl و رعایت کردن موارد امنیتی در هر کدام از سیستم‌های مدیریت محتوا متفاوت است.

توجه به قابلیت شخصی‌سازی در cms

متناسب با هدف کسب و کار و ماهیت کارتان باید سیستمی را انتخاب کنید که بتواند تمامی اولویت‌ها و نیازهای شما را برآورده کند. به عبارتی شما باید بتوانید از آن سیستم مدیریت محتوا انتظار رات خودتان را پاسخ دهید. توجه به چک لیستی که تهیه کرده‌اید این امکان فراهم می‌شود که بتوانید میزان شخصی‌سازی هر پلتفرم و هر چیزی که نیاز دارید را در هر مدیریت محتوای cms بررسی کنید. باید بدانید که یک سیستم مدیریت محتوا چقدر دست شما را برای انجام کارهای شخصی‌سازی و چیزهایی که در آینده در نظر دارید باز می‌گذارد.

سیستم مدیریت محتوای وردپرس

سیستم مدیریت محتوای وردپرس از جمله سیستم‌های مدیریت محتوای رایج و پرکاربرد است که به خاطر داشتن افزونه‌های وردپرس امکان شخصی سازی بسیار زیادی را برایتان فراهم می‌کند. از سوی دیگر کار کردم با این سیستم مدیریت محتوا کاملاً آسان و ساده است و شما می‌توانید هر آنچه را که از سایت خودتان در نظر دارید با استفاده از این cms برآورده کنید. با انجام کارهای ابتدایی می‌توانید میزان امنیت وب سایت و کسب و کار خودتان را نیز به اوج برسانید. وردپرس افزونه‌های امنیتی مختلفی دارد و از قالب‌ها و پلاگین‌های گسترده‌ای نیز پشتیبانی می‌کنند.

در این مقاله با عنوان بهترین cms در دنیا، از چه cms انتخاب کنیم؟ در تلاش بودیم به شما کمک کنیم بهترین سیستم مدیریت محتوا را متناسب با کسب و کار خودتان انتخاب کنید. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران و متخصصان پارس آپتایم در ارتباط باشید.

مطالعه این مطالب را هم توصیه میکنیم

خدمات مورد نیاز شما را با کیفیتی که انتظار دارید و قیمتی که انتظار ندارید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
پارس آپتایم :: خرید سرورمجازی ، خرید هاست لینوکس و ویندوز و ثبت دامین از سال 2010