بهترین دامین برای سایت فروشگاهی کدام است؟

بهترین دامین برای سایت فروشگاهی کدام است؟

بهترین دامین برای سایت فروشگاهی کدام است؟ این سوالی است که بسیاری از صاحبان کسب و کار هنگام راه‌اندازی کسب و کار خودشان در فضای مجازی می‌پرسند. کسب و کارهایی که نیاز به سایت فروشگاهی دارند برای داشتن دامنه و دامین مناسب باید پیش از انتخاب و ثبت دامنه، به نکات بسیار مهمی توجه داشته باشند تا بتوانند در آینده به برندینگ فروشگاه خودشان نیز کمک کنند و کسب و کاری برند و موفق داشته باشند.

در این مقاله از پارس آپتایم در تلاش هستیم نکات مهم در انتخاب بهترین دامین برای سایت فروشگاهی را معرفی کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

بهترین دامین برای سایت فروشگاهی کدام است؟

بهترین دامین برای سایت فروشگاهی

 در  ادامه نکات و ویژگی‌هایی را برایتان بیان می‌کنیم که توجه به آنها باعث می‌شود بتوانید دامین مناسب فروشگاهی را انتخاب کنید. زمانی که به انتخاب نام و ثبت دامنه می‌رسید باید تلاش کنید دامنه‌ای کوتاه، منحصر به فرد و به یاد ماندنی انتخاب کنید. دامنه شما باید برای تایپ و تلفظ کردن آسان باشد و به راحتی نیز در ذهن کاربران بماند. شاید انتخاب یک دامنه با این ویژگی‌ها کار سختی باشد اما به شما توصیه می‌کنیم با کمی خلاقیت و جستجو می‌توانید بهترین دامین برای سایت فروشگاهی را انتخاب و ثبت کنید.

پسوند دامنه

 یکی از اولین موضوعات مهم هنگام خرید دامنه و ثبت آن، توجه به پسوند دامنه است. دامنه‌ها با توجه به کاربردهایی که دارند از پسوندهای مختلفی مانند co. ،net. ،com. و.. برخوردار هستند. شما باید بدانید کاربرد هر کدام از این پسوندها چیست و کدام یک برای کسب و کار شما مناسب است؟ عنوان مثال پسوند دات کام پسوندی بین المللی است که تمامی کاربران جهان را پوشش می‌دهد.

دامین دات آی آر برای وبسایت فروشگاهی

 دامین .ir برای وب سایت فروشگاهی زمانی توصیه می‌شود که شما می‌خواهید فروشگاه خودتان را برای مخاطبان ایرانی در کوتاه‌ترین زمان ممکن بارگذاری کنید. با توجه به قابلیت محلی بودن این دامنه، مزایایی نیز برای وب سایت شما فراهم می‌شود.

 از کلمه کلیدی در نام دامنه سایت فروشگاهی استفاده کنید

اگر به دنبال دامین مناسب برای سایت فروشگاهی خودتان هستید حتماً کلمه کلیدی سایتتان را در نام دامنه درج کنید. شاید تصور کنید کلمه کلیدی فقط برای تولید محتوا است در صورتی که اینطور نیست و در نام دامنه نیز کلمه کلیدی سایت و کسب و کار شما باید وجود داشته باشد.

به تلفظ و املای دامین سایت فروشگاهی توجه داشته باشید

 دقت کنید دامینی راحت، آسان و کوتاه برای سایت و فروشگاه اینترنتی خودتان انتخاب کنید. با این کار هر شنونده‌ای به راحتی نام سایت و کسب و کار شما را به خاطر می‌سپارد. همچنین خواندن، تلفظ و تایپ کردن نام دامین نیز برای کاربران آسان‌تر می‌شود. حتماً پیش از ثبت دامنه نظرخواهی کنید و نام وب سایت فروشگاهی خودتان را برای چند نفر بخوانید؛ اگر افراد از شما خواستند که نام را دوباره بخوانید باید نام دامنه‌تان را عوض کنید.

دامنه کوتاه انتخاب کنید

 تلاش کنید دامنه‌ای را برای سایت فروشگاهی انتخاب کنید که بیشتر از ۱۵ کاراکتر نداشته باشد؛ زیرا در این صورت از یک سو در ذهن کاربران سخت‌تر می‌ماند و سوی دیگر احتمال اشتباه تایپی و رفتن به سایت دیگر نیز وجود دارد. در صورتی که نام کوتاه، راحت‌تر تایپ می‌شود و بیشتر در ذهن می‌ماند.

بهترین دامین برای سایت فروشگاهی کدام است؟

دامنه‌ای با پسوندهای مختلف خریداری کنید

اگر کسب و کار شما بزرگ است یا آینده درخشانی را برای آن تصور می‌کنید حتماً چندین دامنه با پسوندهای مختلف را بخرید؛ زیرا اگر به عنوان مثال فقط برای دامنه خودتان پسوند ir خریداری کنید افراد دیگر می‌توانند پسوند دات کام را ثبت کنند؛ به همین دلیل برای برندینگ کسب و کار خودتان هر دو پسوند را خریداری کنید. 

در پاسخ به این سوال که بهترین دامین برای سایت فروشگاهی کدام است؟ باید بگوییم نامی مناسب است که بتواند تمامی این ویژگی‌ها را پوشش داده و به رشد و توسعه کسب و کار شما کمک کند. توصیه می‌کنیم نامی ماندگار، کوتاه و مرتبط با کسب و کارتان انتخاب کنید.

مطالعه این مطالب را هم توصیه میکنیم

خدمات مورد نیاز شما را با کیفیتی که انتظار دارید و قیمتی که انتظار ندارید.

جستجوی نام دامنه 5

جستجوی نام دامنه

جستجوی نام دامنه عنوان مقاله‌ای است که می‌خواهیم در این مجال به آن بپردازیم. هدف…
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
پارس آپتایم :: خرید سرورمجازی ، خرید هاست لینوکس و ویندوز و ثبت دامین از سال 2010