بررسی دقیق دامنه دات کام

بررسی دقیق دامنه دات کام

بررسی دقیق دامنه دات کام، موضوع مقاله‌ای است که می‌خواهیم در این فرصت به آن بپردازیم. دامنه دات کام از جمله پرکاربردترین دامنه‌هایی است که به عنوان پسوند بسیاری از سایت‌ها و کسب و کارها انتخاب می‌شود. با توجه به کاربرد و محبوبیت این پسوند قصد داریم در این مقاله به بررسی دقیق دامنه دات کام بپردازیم. شما می‌توانید پیش از خرید دامنه .com اطلاعات کاملی را از ما دریافت کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر حتماً تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

بررسی دقیق دامنه دات کام

خرید و ثبت دامنه

 اگر بخواهید وب سایت و کسب و کار آنلاین خودتان را راه‌اندازی کنید، در قدم اول باید دامنه خودتان را انتخاب سپس آن را ثبت و خریداری کنید. در ثبت دامنه یکی از موضوعات بسیار مهم انتخاب پسوند دامنه است. پسوندهای دامنه‌ مختلفی در بازار وجود دارد که برخی از آنها مقاصد تجاری، آموزشی و غیره دارند. در این مقاله قصد دارید به بررسی دقیق دامنه دات کام بپردازیم تا بتوانید متناسب با کسب و کار خودتان و هدفی که دارید اقدام به خرید دامنه .com بکنید. با پارس آپتایم به ثبت آنی دامنه اقدام کنید.

دامنه چیست؟

پیش از اینکه بخواهیم انواع دامنه‌ها و به ویژه دامنه.com را بررسی کنیم باید در قدم اول بدانید دامنه چیست؟ دامنه همان آدرس اینترنتی سایت و کسب و کار شما است زمانی که بخواهید سایت و کسب و کار خودتان را راه‌اندازی کنید باید آدرس اینترنتی خودتان را ثبت کنید تا کاربران و مشتریانتان بتوانند با استفاده از این آدرس به شما و خدماتتان دسترسی داشته باشند.

چگونه پسوند مناسب دامنه را انتخاب کنیم؟

 همانطور که هر کسی آدرس خانه و محل کار دقیق و متفاوتی دارد و برای مشتریانش می‌تواند آدرس دقیقی ارائه دهد در میزبانی وب و فضای اینترنت نیز این امکان وجود دارد که بتوانید آدرس دقیق سایت و محل کسب و کار خودتان را در اختیار کاربران و مشتریان قرار دهید آدرسی که منحصراً برای شما است و هیچکس دیگری نمی‌تواند آن را داشته باشد.

پسوند دامنه رقبای خود را رصد کنید

 برای انتخاب پسوند مناسب دامنه شما می‌توانید به رقبای خودتان توجه داشته باشید. کسب و کار و سایت شما در چه زمینه‌ای فعالیت دارد پس در قدم اول رقیب خودتان را بشناسید و ببینید که رقیب شما که قصد دارید در آینده آن را شکست دهید از چه دامنه‌ای استفاده می‌کند؟

توجه به این موضوع اهمیت دارد که می‌توان پسوندها را به دو دسته داخلی و خارجی تقسیم کرد. اگر مشتریان و کاربران شما در خارج از کشور قرار دارند خرید پسوند خارجی را پیشنهاد می‌کنیم.

انواع پسوند دامنه

برای سایت‌ها پسوندهای بسیار زیادی در بازار وجود دارد که می‌توانید متناسب با کسب و کار خودتان انتخاب کنید به عنوان مثال پسوند int.، پسوند net. ،  پسوند gov.، info. org. پسوند name edu. mobi biz. Travel. ws.  tv. پسوند ac. ir. gov.ir. و… از جمله پسوندهایی هستند که پرداختن به تمامی آنها و ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی که دارد امکان‌پذیر نمی‌باشند. از میان تمامی این موارد به بررسی دقیق دامنه دات کام می‌پردازیم.

مزایای دامنه دات کام

پسوند دات کام یکی از رایج‌ترین پسوندهایی است که از سوی بسیاری از صاحبان سایت و کسب و کار مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پسوند مخفف عبارت commercial است. این کلمه به معنی تجاری می‌باشد. به همین دلیل بسیاری از سایت‌ها و کسب و کارهای تجاری می‌توانند از این پسوند استفاده کنند. اما با توجه به کاربرد این پسوند و بین المللی بودن آن حتی سایت‌ها و کسب و کارهای غیر تجاری نیز اقدام به استفاده از این پسوند می‌کنند.

بررسی دقیق دامنه دات کام

 اگر قصد دارید در زمینه تجارت الکترونیک فعالیت دارید داشته باشید و مشتریان و کاربرانتان نیز علاوه بر مشتریان داخلی خارجی هستند می‌توانید اقدام به خرید پسوند .com بکنید. بسیاری از شرکت‌هایی که در سراسر جهان فعالیت دارند برای ساخت دامنه خودشان از این پسوند استفاده می‌کنند.

از دامنه دات کام برای تبلیغات گوگل استفاده کنید

  دامنه .com در مقایسه با دامنه .ir از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است. برای علت این محبوبیت می‌توان عوامل مختلفی را نام برد اما یکی از مهم‌ترین دلایل این است که در ثبت دامنه ir در استفاده از تبلیغات گوگل در با محدودیت‌هایی روبرو هستیم. در حالی که یکی از دلایل اصلی انتخاب دامنه .com این است که به راحتی می‌توان در تبلیغات گوگل مشارکت داشت. دامنه .ir توسط تبلیغات گوگل در تحریم است و به خاطر تحریم‌ها محدودیت‌هایی نیز برای دامنه‌های ملی به وجود آمده است. اگر قصد دارید برای سایت و کسب و کار خودتان در گوگل تبلیغات داشته باشید از دامنه .com استفاده کنید. تبلیغات در گوگل می‌تواند اساسی برای رشد و توسعه کسب و کار شما باشد.

با خرید و ثبت دامنه دات کام در سطح بین‌المللی فعالیت داشته باشید

  یکی دیگر از مزایای خرید دامنه .com این است که بسیاری از شرکت‌ها و صاحبان کسب و کار می‌توانند نه تنها در فضای داخلی، بلکه در سطح بین المللی و جهانی نیز، سایت و کسب و کار خودشان را رشد دهند. یکی از مزایای خرید پسوند دات کام فعالیت در سطح بین المللی می‌باشد؛ زیرا پسوندهای ملی مانند ir و سایر پسوندهای داخلی فقط برای داخل کشور استفاده می‌شوند و شما می‌توانید در یک کشور رتبه دریافت کنید.

 با خرید دامنه .com اعتبار وب سایت خودتان را افزایش دهید

یکی از عواملی که باعث تمایل صاحبان کسب و کار به خرید دامنه دات کام می‌شود این است که افراد بیشتری امروزه چه در داخل و چه در خارج کشور هستند که به دامنه‌های دات کام اعتماد بیشتری دارند. به خاطر فرایند ثبت این دامنه‌ها و نکات امنیتی که وجود دارد شما می‌توانید با ثبت آنی دامنه .com موجبات رشد و توسعه کسب و کار خودتان را فراهم کنید. دامنه دات کام تا حدودی می‌تواند اعتماد سایت شما را در میان مشتریان افزایش دهد.

ثبت آنی دامنه با پارس آپتایم

این پسوند از جمله شناخته شده‌ترین پسوندها است که نخستین بار در سال ۱۹۸۵ میلادی ارائه شد. یکی از مزیت‌های خرید پسوند دات کام این است که بسیاری از کاربران به راحتی می‌توانند به سایت شما دسترسی داشته باشند. زیرا اگر نام و برند کسب و کار خودتان را انتخاب کنید بسیاری از کاربران به پسوند دیگر توجه ندارند و معمولاً بعد از نام کسب و کار .com را وارد می‌کنند.

در این مقاله از پارس آپتایم با عنوان بررسی دقیق دامنه دات کام اطلاعات و داده‌های مناسبی را در اختیار شما قرار دادیم. امیدواریم که این مقاله برایتان مفید باشد.

مطالعه این مطالب را هم توصیه میکنیم

خدمات مورد نیاز شما را با کیفیتی که انتظار دارید و قیمتی که انتظار ندارید.

جستجوی نام دامنه 5

جستجوی نام دامنه

جستجوی نام دامنه عنوان مقاله‌ای است که می‌خواهیم در این مجال به آن بپردازیم. هدف…
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
پارس آپتایم :: خرید سرورمجازی ، خرید هاست لینوکس و ویندوز و ثبت دامین از سال 2010