بررسی دقیق دامنه دات آی آر

بررسی دقیق دامنه دات آی آر

بررسی دقیق دامنه دات آی آر موضوعی است که می‌خواهیم در این مقاله به آن بپردازیم. این پسوند از جمله پسوندهایی است که بسیاری از کاربران ایرانی به دلیل مزایایی که دارد تمایل به استفاده از دامنه .ir دارند. اگر شما نیز قصد خرید دامنه .ir دارید یا می‌خواهید اطلاعات بیشتری در مورد مزایای دامنه .ir به دست بیاورید حتماً تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

بررسی دقیق دامنه دات آی آر

در این مقاله از پارس آپتایم در تلاش هستیم ابتدا شما را با این دامنه داخلی آشنا کنیم و سپس ویژگی‌ها و مزیت‌های آن را برایتان ارائه دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

دامنه .ir چیست؟

 .ir برگرفته از عبارت iran می‌باشد. این پسوند برای دامنه‌های داخلی و ملی استفاده می‌شود. دامنه‌های ملی همانطور که از نامشان مشخص است فقط برای افرادی که اهل آن کشور باشند کاربرد دارند. شما می‌توانید برای سایت‌ها و کسب و کارهای داخلی خودتان زمانی که مشتریان و کاربرانتان فقط ایرانی‌ها هستند از دامنه داخلی استفاده کنید. اما اگر مشتریانتان حداقل بخشی از آنها خارجی می‌باشند خرید دامنه خارجی را پیشنهاد می کنیم. هر کشوری برای خودش دامنه ملی دارد که فقط توسط شهروندان همان کشور استفاده می‌شود و آنها می‌توانند آن را ثبت کنند.

ویژگی‌های دامنه ملی

با توجه به مزایای دامنه .ir، در سال‌های اخیر بسیاری از صاحبان کسب و کارها و وب مسترها ترجیح می‌دهند برای پسوند دامنه خودشان از دامنه ir استفاده کنند.

دامنه آی آر برای سازمان‌ها و ادارات

یکی از ویژگی‌های دامنه .ir این است که تمامی سازمان‌ها، اداره‌ها و شرکت‌های رسمی که در داخل ایران فعالیت دارند برای آنلاین کردن سایت یا فضای کسب و کار خودشان باید از دامین‌های رسمی با پسوند ir استفاده کنند. هر سایت رسمی در ایران باید پسوند .ir داشته باشد.

دامنه دات آی آر برای روستاها و شهرها

سایت شهرها و منطقه‌های مختلف کشور نیز بهتر است با دامنه ir باشد. شما هر شهری را جستجو کنید تا بتوانید مشخصات و قابلیت‌های آن شهر را مشاهده کنید اگر دامنه و پسوند آی آر را دیدید اطمینان داشته باشید که درست است اگر دامنه .com بود این سایت رسمی نیست متعلق به هیچ ارگان یا نهادی نمی‌باشد.

با ثبت دامنه .ir اطلاعات واقعی از ثبت کنندگان دریافت می‌شود

 یکی دیگر از مزیت‌های دامنه .ir این است که می‌توان اعتماد بیشتری را از کاربران و مشتریان جلب کرد. زیرا هنگام ثبت دامنه ملی .ir در سایت ایرنیک و در پنل اطلاعات شخصی شما باید اطلاعات درستی را وارد کنید تا بتوانید این پسوند را برای خودتان ثبت کنید. امکان پیگیری ثبت کنندگان دامنه داخلی وجود دارد و همین موضوع باعث می‌شود زمانی که کاربران به سایت شما وارد می‌شوند می‌توانند به سایت شما بیشتر اعتماد کنند زیرا پیگیری اطلاعات شما برایشان ساده‌تر است.

 هنگام ثبت دامنه ملی .ir شما تمامی اطلاعات از جمله آدرس دقیق، کد ملی، کد پستی، شماره تماس و.. وارد می‌کنید. اگر می‌خواهید کسب و کار و شرکت خودتان را نیز آنلاین کنید باید شماره ثبت شرکت را وارد کنید. بعد از اینکه اطلاعات وارد شده شما مورد بررسی قرار گرفت و تایید شد امکان ثبت دامنه ملی برایتان وجود دارد.

ثبت دامنه ملی فقط برای مالکان حقیقی

زمانی که شما یک دامنه ملی را ثبت می‌کنید این دامنه نباید برای محل سازمان یا شرکت دیگری استفاده شده باشد. به عنوان مثال اگر قرار است برای کسب و کار خودتان یا سایت گردشگری خودتان منطقه‌ای را معرفی کنید اگر پیشتر توسط سازمان یا ارگانی ثبت شده باشد اجازه ثبت ندارید. اجازه ثبت برای مناطق مختلف کشور فقط برای دهداری و شهرداریی‌های همان منطقه امکان‌پذیر است.

اطلاعات دامنه‌های ملی برای همه قابل مشاهده است

 زمانی که هر شخصی شرکت یا سایت شخصی خودش را راه اندازی می‌کند و اطلاعات خودش را به سایت ایرنیک هنگام ثبت دامنه .ir وارد می‌کند تمامی کاربران و مشتریان می‌توانند این اطلاعات را مشاهده کنند. هر شخصی که وارد سامانه Whois از سایت nic می‌شود می‌تواند تمامی مشخصات مالک سایت از جمله آدرس و شماره تماس او را مشاهده کند. در این صورت می‌توانید اعتماد بیشتری را از مشتریان و مخاطبان خودتان جلب کنید.

به خاطر اعتبار خاصی که دامنه‌های ملی دارند این دامنه‌ها محبوبیت بیشتری در داخل ایران پیدا کرده است. شما به راحتی می‌توانید با مراجعه به این وب سایت اطلاعات هر دامنه داخلی را مشاهده کنید. whois.nic.ir/WHOIS?name=iran.ir

با ثبت دامنه ملی از سرقت یا ثبت غیر مجاز موسسه و کسب و کار خودتان جلوگیری کنید

 در فضای وب بسیار امکان دارد که دامنه شما به سرقت برود یا موسسه و کسب و کار شما به صورت غیر مجاز ثبت شود. اگر دامنه .ir داشته باشید هیچ شخص دیگری با مدارک جعلی نمی‌تواند اقدام به ثبت غیر مجاز موسسه مشابه شما کند.

بررسی دقیق دامنه دات آی آر

به مخاطبانتان توجه داشته باشید

 یگر از ویژگی‌ها و نکات هنگام ثبت دامنه ملی این است که مخاطبان شما چه کسانی هستند؟ اگر افراد ایرانی و کسانی که در مرزهای ایران ساکن هستند فقط مخاطب شما می‌باشند می‌توانید با ثبت دامنه ملی به راحتی علاوه بر احترام به مخاطبانتان، سئو محلی را نیز رعایت کنید و محتواها را در کوتاه‌ترین زمان ممکن در اختیار کاربرانتان قرار دهید. زیرا دامنه آی آر دامنه ملی ایران است و هر کسی که به این دامنه وارد می‌شود می‌تواند حدس بزند که شما در چه کشوری فعالیت دارید.

با ثبت دامنه .ir در هزینه‌های خودتان صرفه‌جویی کنید

 با توجه به اینکه دامنه .ir دامنه ایرانی و ملی است در مقایسه با سایر پسوندهای دامنه هزینه کمتری دارد و شما می‌توانید هنگام شروع کسب و کار حتی تا چندین سال بعد را ثبت کنید. در صورتی که در دامنه‌های مانند دامنه .com شاید امکان ثبت چندین ساله از نظر هزینه دامنه وجود نداشته باشد.

یکی از دلایلی که باعث می‌شود هزینه ثبت دامنه .ir مقرون به صرفه باشد این است که هیچگاه نرخ ارز بر روی ثبت و تمدید این دامنه تاثیرگذار نخواهد بود.

معایب دامنه .ir

  از بزرگترین عیب‌هایی که می‌توان برای ثبت دامنه ملی.ir نام برد تحریم توسط تبلیغات گوگل است. مهمترین و جدی‌ترین مشکل دامنه‌های ملی آی‌آر این است که این دامنه‌ها اجازه تبلیغات در گوگل را ندارند. البته روش‌هایی برای دور زدن این تحریم وجود دارد. امیدواریم در آینده نه چندان دور این تحریم نیز از بین برود و بتوانید دامنه .ir را بدون محدودیت تبلیغ کنید.

ثبت آنی دامنه .ir

 این امکان برای شما فراهم شده است که بتوانید در پارس آپتایم به ثبت آنی دامین اقدام کنید. شما می‌توانید برای ثبت دامین اقدام کنید و این دامنه را در کوتاه‌ترین زمان ممکن ثبت کنید. در مورد تمدید دامنه نیز باید گفت که بعد از به سر رسیدن و منقضی شدن دامنه ۳۰ روز برای ثبت دامنه به شما فرصت داده می‌شود. بعد از آن یک ماه این دامنه قفل می‌شود و شما برای باز کردن آن باید جریمه بپردازید.

ثبت دامنه با پارس آپتایم

در این مقاله با عنوان بررسی دقیق دات آی آر تلاش بودیم مزایا و معایب این دامنه را و چگونگی ثبت و تمدید آن را برایتان ارائه دهیم. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران و متخصصان پارس آپتایم در ارتباط باشید.

مطالعه این مطالب را هم توصیه میکنیم

خدمات مورد نیاز شما را با کیفیتی که انتظار دارید و قیمتی که انتظار ندارید.

جستجوی نام دامنه 5

جستجوی نام دامنه

جستجوی نام دامنه عنوان مقاله‌ای است که می‌خواهیم در این مجال به آن بپردازیم. هدف…
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
پارس آپتایم :: خرید سرورمجازی ، خرید هاست لینوکس و ویندوز و ثبت دامین از سال 2010