بررسی آزاد بودن دامنه

بررسی آزاد بودن دامنه

بررسی آزاد بودن دامنه عنوان مقاله‌ای است که قصد داریم به صورت صفر تا صد به این موضوع بپردازیم. اگر می‌خواهید کسب و کار خودتان و سایتتان را آنلاین کنید و در فضای مجازی به فعالیت بپردازید، در قدم اول باید به دنبال نام دامنه انحصاری باشید. نام دامنه همانند آدرس فیزیکی محل کسب و کار شما است.

در انتخاب دامنه ثبت و بررسی آزاد بودن دامنه نکاتی وجود دارد که رعایت کردن آنها می‌تواند شما را از به وجود آمدن مشکلات بعدی مصون نگه دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

بررسی آزاد بودن دامنه

ضرورت بررسی آزاد بودن دامنه

یکی از مهمترین اقدامات برای راه‌اندازی وب سایت و هر کسب و کار اینترنتی این است که صاحب وب سایت یا وب مستر از آزاد بودن دامنه اطمینان داشته باشد. سپس نامی را انتخاب کند که آزاد باشد. زیرا فقط امکان ثبت دامنه‌هایی وجود دارد که تاکنون ثبت نشده است.

آدرس اینترنتی وب سایت

 برای طراحی سایت و داشتن کسب و کار آنلاین چالش‌های بسیار زیادی وجود دارد. اولین چالش انتخاب نام دامنه و بررسی آزاد بودن آن است. همانطور که شما برای مشتریانتان هنگام خرید حضوری آدرس شخصی و منحصر به فرد می‌فرستید. دامنه نیز آدرس اینترنتی سایت و کسب و کار شما است که فقط برای شماست و هیچ کس دیگری از آن استفاده نمی‌کند. به همین دلیل زمانی که یک شخص دامنه‌ای را ثبت می‌کند دیگر امکان ثبت آن برای سایر افراد وجود ندارد.

نام‌های مورد نظر را لیست کنید

هنگام انتخاب و ثبت دامنه باید دقت بسیار زیادی داشته باشید و گزینه‌های مختلفی را به صورت خلاقانه انتخاب کنید تا در صورت آزاد نبودن دامنه، مورد دیگری را ثبت کنید.

با توجه به اینکه خرید دامنه و ثبت آن چالش برانگیز است و برای این فرایند باید هزینه‌هایی بپردازید اگر اشتباهی صورت بگیرد یا دامنه سایت مورد نظر خودتان را نپسندیدید باید دوباره تمامی مراحل را از اول طی کنید و دامنه دیگری را با هزینه‌های دیگری ثبت کنید. به خصوص اگر کسب و کار شما در مراحل میانی یا انتهایی خودش باشد ضرر بزرگتری را متحمل می‌شوید. پس در انتخاب نام دامنه و ثبت آن دقت بسیار زیادی داشته باشید.

دامنه چیست؟

پیش از اینکه بخواهیم به بررسی آزاد بودن دامنه بپردازیم بد نیست بدانید که دامنه یا Domain همان آدرسی است که کاربرانتان وب سایت شما را با این آدرس می‌شناسند. این آدرس اینترنتی واحد و منحصر به فرد است و این امکان را برای کاربرانتان فراهم می‌کنند که بتوانند با وارد کردن این آدرس به صورت آنلاین به وب سایت و خدمات سایت شما دسترسی داشته باشند.

بخش‌های اصلی دامنه

در انتخاب نام دامنه شما باید به دو بخش اصلی توجه داشته باشید بخش اول نام دامنه یا SDL است که باید کلمه کلیدی کسب و کارتان نیز در آن وجود داشته باشد تا به سئو وب سایتتان کمک کند. بخش دوم پسوند یا TDL است. پسوندهای مختلفی دارد و با توجه به اینکه از چه پسوندی استفاده می‌کنید به کاربر می‌شناسانید که ماهیت کسب و کار شما چگونه است.

انواع پسوند دامنه

دامنه‌هایی که ثبت می‌کنید پسوندهای مختلفی دارد این پسوندها از داخلی و خارجی گرفته ویژگی‌ها و مزایای متفاوتی را نیز در اختیار شما قرار  می‌دهند. هنگام بررسی آزاد بودن دامنه نکته بسیار مهم این است که باید نام دامنه انتخابی خودتان را در یک یا چند مورد از این پسوندها تست کنید تا از آزاد بودن کامل نام دامنه اطمینان داشته باشید. زیرا اگر نام دامنه شما با پسوند ir ثبت شده باشد و شما دامنه خودتان را با پسوند دات کام ثبت کنید عملاً کار خودتان را مشکل کرده‌اید.

ثبت یک دامنه با پسوند مختلف

یکی از نکاتی که بر اساس تجربه به شما پیشنهاد می‌دهیم این است که اگر می‌خواهید کسب و کار خودتان را به اوج برسانید علاوه بر دامنه ملی، دامنه .com را نیز ثبت کنید تا اطمینان داشته باشید که این دامنه به صورت انحصاری برای شما است و با خیالی آسوده می‌توانید بر رشد دامنه خودتان و وب سایتتان تلاش کنید و هیچکس دیگری نام دامنه یکسان با شما را انتخاب نمی‌کند.

چگونگی بررسی آزاد بودن دامنه

 در ادامه نکاتی را به شما معرفی می‌کنیم که در بررسی آزاد بودن دامنه به شما کمک می‌کند. قبل از جستجوی دامنه حتماً به این نکات توجه داشته باشید تا بتوانید بهترین فرایند جستجوی دامنه را انجام دهید و با موفقیت دامنه مورد نظر خودتان را ثبت کنید.

ثبت و تمدید دامنه

یکی از نکات بسیار مهم و مورد توجه این است که هنگام جستجوی نام دامنه برای آزاد بودن آن باید دامنه را برای مدت زمان محدودی ثبت کنید. به عبارتی شما نام دامنه انتخابی خودتان را اجاره می‌کنید اگر موعد اجاره سر برسد و تاریخ انقضا فرا برسد باید آن را تمدید کنید. هزینه ثبت و تمدید هر دامنه با توجه به پسوندی که انتخاب می‌کنید متفاوت است.

آیا دامنه‌ها قابلیت انتقال به غیر دارند؟

زمانی که دامنه مورد نظر خودتان را ثبت می‌کنید تا مدت زمانی این دامنه برای شما رزرو می‌شود. شما می‌توانید مالکیت دامنه خودتان را به دیگران یا شخص یا شرکت دیگر انتقال دهید. اگر در بررسی آزاد بودن دامنه خودتان به مشکل خوردید و دامنه انتخابی‌تان ثبت شده بود می‌توانید به خرید و فروش دامنه وارد شوید و دامنه مورد نظر خودتان را از نظر مالکیت، در صورت رضایت مالک انتقال دهید.

هر دامنه منحصر به فرد است و این امکان وجود دارد که یک نام دامنه را با چندین پسوند ثبت کنید. هنگام ثبت دامنه حتماً به پسوندهایی که انتخاب می‌کنید توجه داشته باشید.

بررسی آزاد بودن دامنه

مراحل جستجوی نام دامنه

 برای جستجوی آزاد بودن نام دامنه، عناوین و کلمات کلیدی مرتبط با وب سایت خودتان و هر نامی که انتخاب کرده‌اید را یادداشت کنید. حتماً چندین مورد را لیست کنید. سپس به سایت پارس آپتایم و بخش ثبت آنی دامین مراجعه کنید و اسم‌های پیشنهادی خودتان را وارد کنید و کلید بررسی را بزنید. اگر نام دامنه شما آزاد باشد گزینه‌هایی برایتان می‌آید که امکان ثبت آن فراهم است. با کلیک کردن گزینه خرید می‌توانید دامنه مورد نظر خودتان را ثبت کنید .

در این مقاله با عنوان بررسی آزاد بودن دامنه در تلاش بودیم نکاتی را به شما ارائه دهیم که بتوانید پیش از ثبت دامنه به شما کمک کند. با این نکات می‌توانید به جستجوی دامنه بپردازید و شرکت و سایت و کسب و کار خودتان را به صورت آنلاین فعال کنید. می‌توانید برای دریافت مشاوره رایگان با پارس آپتایم همراه باشید امکان ثبت آنی دامین برایتان وجود دارد.

مطالعه این مطالب را هم توصیه میکنیم

خدمات مورد نیاز شما را با کیفیتی که انتظار دارید و قیمتی که انتظار ندارید.

جستجوی نام دامنه 5

جستجوی نام دامنه

جستجوی نام دامنه عنوان مقاله‌ای است که می‌خواهیم در این مجال به آن بپردازیم. هدف…
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
پارس آپتایم :: خرید سرورمجازی ، خرید هاست لینوکس و ویندوز و ثبت دامین از سال 2010