MikroTik RouterOS چیست؟

میکروتیک روتر os چیست

از سال 1996 میلادی محصولات میکروتیک در جهان در دسترس قرار گرفت و ممکن است که شما با بعضی از این محصولات آشنا باشید.  از جمله آخرین خط پلت فرم سخت افزاری MikroTik RouterBoard  همان MikroTik Audience میباشد که یک اکسس پوینت 3 بانده Mesh برای مصارف خانگی است.

اما قصد داریم داخل این مقاله آموزشی در رابطه با یکی دیگر از محصولات شرکت میکروتیک صحبت کنیم و آن هم «میکروتیک Router OS چیست؟»

MikroTik RouterOS چیست ؟ سرور مجازی میکروتیک چیست؟

خیلی خلاصه بگوییم Mikrotik RouterOS یک سیستم عامل لینوکس بیس است که از سخت افزار Mikrotik RouterBOARD قدرت میگیرد. یا بهتر است بگوییم که سخت افزار میکروتیک RouterBOARD را به کار میاندازد و یک جور قلب تپنده این سخت افزار میباشد. شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر و دسترسی به مقالات بیشتر در این رابطه به Wiki رسمی میکروتیک مراجعه نمایید.

در این جا ما به سه نکته کلیدی اشاره میکنیم:

چیزی بیشتر از یک سیستم عامل برای روترها

شاید شما از اسم MikroTik RouterOS اینطور تصور کنید که فقط بر روی روتر ها نصب و قابل استفاده است اما طبق صحبت خود شرکت میکروتیک این نرم افزار میتواند بر روی PC ها و سرورهای فیزیکی و مجازی نصب و پیاده سازی شود. همینطور شما میتوانید آخرین نسخه های آن را از صفحه Software خود وب سایت میکروتیک دسترسی داشته باشید. که دو راه نصب برای این سیستم عامل وجود دارد.

CD Install

Netinstall

شامل امکانات گسترده

Mikrotik RouterOS یک پکیج کامل از دیواره آتش Firewall ، مسیریابی Routing ، MPLS ، شبکه خصوصی مجازی VPN ، وایرلس Wireless ، DHCP ,  Hotspot ، QoS ، پراکسی proxy  و ابزارهای گوناگون است.

بصورت کاملا رایگان میتوان آن را تست کرد

درست خواندید، Mikrotik به شما زمان میدهد تا قبل از خرید لایسنس بتوانید به راحتی Mikrotik RouterOS را تست کنید. میکروتیک آن را Trial Mode مینامد و به شما اجاره میدهد تمامی Feature های روتر os  را تست کنید. البته این زمان 24 ساعت است و برای ادامه این تجربه باید یکی از لایسنس های آن را خریداری کنید.  (هرچند به لطف دوستان ایرانی کرک انواع نسخه های این روتر os برای انواع مجازی ساز ها قابل دسترس است 😊  )

البته باید این نکته را بگوییم که نسخه CHR این محصول بمدت 60 روز بصورت کامل قابل دسترس است و تا به این لحظه نسخه کرکی مشاهده نشده است.

برای توضیحات بیشتر در خصوص این نسخه پیشنهاد میکنیم مقاله تقاوت نسخه CHR با سایر نسخه های Mikrotik RouterOS را مطالعه نمایید.

اگر به فرض محال قصد خرید لایسنس این محصول را داشتید میتوانید قیمت های آن را در زیر مشاهده نمایید:

لیست قیمت لایسنس میکروتیک روترos

امیدواریم این مطلب کوتاه برایتان مفید بوده باشد.

در صورتی که نیاز به سرور مجازی میکروتیک با لوکیشن اروپا و ایران داشتید میتوانید از پلان های «خرید سرورمجازی میکروتیک» ما دیدن نمایید.

منبع: پارس آپتایم

مطالعه این مطالب را هم توصیه میکنیم

خدمات مورد نیاز شما را با کیفیتی که انتظار دارید و قیمتی که انتظار ندارید.

ست کردن مخازن ایرانی بر روی ابونتو 2

یکی از بزرگترین مشکلات کاربران سرورهای ubuntu که بر روی ایران میزبانی شده اند سر…
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
پارس آپتایم :: خرید سرورمجازی ، خرید هاست لینوکس و ویندوز و ثبت دامین از سال 2010