مزیت سرور مجازی لینوکس نسبت به میکروتیک

مزیت سرور مجازی لینوکس نسبت به میکروتیک

تمام وبسایت ها، یک فضایی دارند که اطلاعات درون آن ذخیره سازی می‌شود. این فضا می‌تواند به صورت فضای مجازی یا هاستینگ باشد. سرور مجازی قدرت خیلی بالاتری نسبت به هاست دارد. اگر کسب و کار شما بزرگ است، بی شک باید از سرور مجازی استفاده کنید. سرور مجازی برای سیستم عامل های مختلف طراحی و در بازار عرضه شدند. مزیت سرور مجازی لینوکس نسبت به میکروتیک، مبحثی است که قصد داریم در این مقاله مورد نقد و بررسی قرار دهیم. خوشحال می‌شویم اگر تا آخر مقاله همراه ما باشید تا ما اطلاعات خودمان را در اختیار شما قرار دهیم.

سرور برای سیستم عامل های مختلف

احتمالا اولین سوالی که ذهن شما را درگیر کرد، همین مختلف بودن سرور برای سیستم عامل های مختلف است. به طور مثال اگر سیستم شما از سیستم عامل ویندوز پیروی می‌کند، شما حتما باید از سرور مجازی ویندوز استفاده کنید. حالا یک سری از افراد برای سیستم خود سیستم عامل لینوکس استفاده می‌کنند. این سیستم عامل بعد از ویندوز، محبوبیت زیادی بین مردم دارد. میکروتیک آخرین سیستم عاملی است که محبوبیت دارد و بیشتر برای افرادی که روتینگ برای آن ها اهمیت دارد، استفاده می‌شود.

مزیت سرور مجازی لینوکس نسبت به میکروتیک

خب رسیدیم به اصل داستان. بهترین سیستم عاملی که می‌توان برای سیستم خود استفاده کنید تا علاوه بر بهتر شدن سیستم شما، برای خدمات میزبانی وب مثل سرور مجازی هم خیلی کارآمد باشد.

همین اول کاری این نکته را نباید فراموش کنیم که مزیت های لینوکس زیاد است؛ ولی تمام سیستم عامل های مزیتی داره که میتونه مارو مجبور بکنه تا از آن استفاده کنیم. ما در این مقاله قصد داریم تا مزیت سرور مجازی لینوکس نسبت به میکروتیک را بررسی کنیم و مزیت های اصلی سیستم عامل لینوکس را به شما بگوییم.

سرعت کم نظیر

همانطور که میدانید سرور مجازی لینوکس و حتی خود سیستم عامل لینوکس به صورت اپن سورس است. حجم این سیستم عامل خیلی کمتر از رقیب های خود است. لینوکس به نسبت ویندوز و میکروتیک حجم خیلی پایینی دارد. همین عوامل باعث شده تا سیستم عامل لینوکس سرعت خیلی بالایی داشته باشد. اگر قصد راه اندازی کسب و کار اینترنتی خود با بهترین سرعت را دارید، بی شک پیشنهاد ما به شما، استفاده از سیستم عامل لینوکس است.

امنیت بالا

وقتی حرف از امنیت می‌شود، دو تا از بهترین سیستم عامل هایی که به ذهن ما میاید، ویندوز و لینوکس است. لینوکس از امنیت خیلی بالایی برخودار است و از این لحاظ از رقیب خود یعنی میکروتیک، پیشی گرفته است. منظور از امنیت بالا لینوکس این نیست که میکروتیک خیلی ضعیف است؛ میکروتیک هم امنیت نسبتا خوبی دارد ولی نسبت به لینوکس عقب تر است.

رابط کاربری جذاب

چرا از کلمه جذاب استفاده می‌کنیم؟ دلیل استفاده از جذاب زیبایی این رابط کاربری است. در کنار زیبایی، تنوع بسیار بالا در انتخاب باعث شد تا کاربران این سیستم عامل به وجد بیایند.

سیستم عامل لینوکس زیر شاخه های زیادی دارد و سیستم عامل خود را در نسخه های مختلف وارد بازار کرده است. یک سرور مجازی سبک هم بهترین انتخاب برای مشتریان و کاربران لینوکس است. ولی از لحاظ سادگی هنوز هیچ کدام از سیستم عامل ها به قدرت ویندوز نرسیدند.

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم تا مزیت سرور مجازی لینوکس نسبت به میکروتیک را کامل بررسی کنیم. باز هم این نکته را باید بگیم که هر سیستم عامل یک نیاز را برطرف می‌کند، پس اول نیاز خودتان را پیدا کنید و سپس سرور مجازی مورد نظر را بخرید.

از کجا بخریم؟؟؟

پارس آپتایم یکی از سایت هایی است که 13 سال در زمینه های اینترنتی فعالیت می‌کند و مشکلات کاربران خود را حل می‌کند. شما می‌توانید اینجا کلیک کنید تا از خدمات سایت ما استفاده کنید. هر سوالی هم داشتید از بخش پشتیبانی ما بپرسید تا در سریع ترین زمان ممکن، مشکل شما را حل کنند.

مطالعه این مطالب را هم توصیه میکنیم

خدمات مورد نیاز شما را با کیفیتی که انتظار دارید و قیمتی که انتظار ندارید.

ست کردن مخازن ایرانی بر روی ابونتو 2

یکی از بزرگترین مشکلات کاربران سرورهای ubuntu که بر روی ایران میزبانی شده اند سر…
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
پارس آپتایم :: خرید سرورمجازی ، خرید هاست لینوکس و ویندوز و ثبت دامین از سال 2010