سرور فیزیکی چیست؟ چگونه راه اندازی کنیم؟

سرور فیزیکی چیست

امروزه وارد هر شرکتی شوید، یک سرور دارد. از طرفی دیگر تمام وبسایت ها معمولا یک سرور دارند. حالا این سرور اصلا چه کمکی به ما می‌کند؟ سرور فیزیکی چیست و چه تفاوتی با سرور مجازی دارد؟ فقط اگر دنبال جواب سوال های بالا هستید این مقاله را بخوانید در غیر اینصورت از این مقاله بگذرید.

سرور به چه کار ما میاد؟

میخوام یک توضیح خیلی کوتاه درباره سرور به شما بدهم. سرور می‌تواند تمام اطلاعات شما را درون خودش ذخیره سازی کند. یک سرور از حافظه، سی پی یو، رم و تمام قطعاتی که درون یک سیستم است استفاده کرده است. حالا خب هر چی سرور شما قوی تر باشد، قاعدتا از سرعت بالاتری برخوردار است. از طرفی دیگر هارد سرور مهم است از چه حافظه ای بهره می‌برد. هر چه حافظه هارد بیشتر باشد شما می‌توانید اطلاعات بیشتری را در آن نگهداری کنید.

از سرور بیشتر درون شرکت ها استفاده می‌شود. البته که خیلی از سایت ها هم از سرور استفاده می‌کنند. سرور را می‌توان به صورت کلی به دو بخش تقسیم کرد. سرور مجازی و سرور فیزیکی دو مدل سرور است. هر کدام مزیت های خودش را دارد.

سرور فیزیکی چیست؟

سرور مجازی، سروری است که خیلی از سایت ها راه اندازی کردند. شما وارد سایت می‌شوید و یک سرور از آن ها خریداری می‌کنید. این سرور ها ممکن است در کشور های مختلف باشد و برای شما راه اندازی شود تا شما برای سایت خود استفاده کنید.

از طرفی دیگر سرور فیزیکی را نیاز ندارید بخرید؛ بلکه باید خودتان راه اندازی کنید. نحوه راه اندازی سرور فیزیکی را در قسمت پایین به صورت کامل به شما توضیح دادیم. ولی به صورت کلی شما یک سیستم دارید و می‌خواهید آن را به سرور فیزیکی تبدیل کنید. برای اینکار باید مهارت داشته باشید و نرم افزار هایی را نصب و راه اندازی کنید.

شاید از لحاظ قیمتی سرور مجازی گران تر از سرور فیزیکی است؛ ولی هیچکدام از دردسر های سرور فیزیکی را ندارد و هر زمانی اگر مشکلی بوجود بیاید، سایتی که ازش سرور مجازی خریداری کردید آن مشکل را موظف است حل کند. از طرفی اگر تصمیم به خرید سرور های خارجی داشته باشید خیلی ساد ه می‌توانید از وبسایت ها خریداری کنید. تا اینجا تلاش کردیم جواب سوال سرور فیزیکی چیست را به شما بدهیم.

پارس آپتایم یکی از سایت هایی است که 13 سال در زمینه سرور مجازی فعالیت دارد. شما می‌توانید با ما تماس بگیرید تا به شما اطلاعات خیلی خوبی بدهیم.

نحوه راه اندازی سرور فیزیکی

برای راه اندازی سرور فیزیکی کافی است تا یک سیستم را برای اینکار کنار بگذارید. البته که این سیستم هر چه پردازنده های بالاتری داشته باشد می‌تواند کیفیت کار شما را بالاتر ببرد.

برای شروع کافیست روی سیستم خود سیستم عامل لینوکس نصب کنید. لینوکس یکی از بهترین سیستم عامل ها برای سرور بودن است. Fedora ،(OS) CentOS و Ubuntu جزو بهترین نسخه های لینوکس هستند که می‌توانید آن ها را خیلی ساده روی سیستم خود نصب کنید.

یکی از مهم ترین نکاتی که باید به آن دقت کنید، بروز بودن سیستم عاملی است که دارید نصب می‌کنید. به طور مثال اگر تصمیم به نصب فدورا گرفتید، آخرین نسخه آن را روی سیستم خود نصب کنید.

حالا باید یک وب سرور مطمئن و قوی نصب کنیم. پیشنهاد ما بدون شک آپاچی است. آپاچی برای کانفیگ سایت ها، جزو بهترین و محبوب ترین وب سرور های جهان است.

حالا باید mysql سرور را نصب کنیم تا تمام اطلاعات را درون خود ذخیره کند. mysql یکی از سرور های پایگاه است که اطلاعات را درون خود ذخیره و بازیابی می‌کند.

نصب PHP یکی دیگر از کارهایی هست که باید انجام دهیم. PHP یکی از زبان های برنامه نویسی اپن سورس و از همه مهم تر رایگان است که می‌توانید آن را نصب کنید و از آن برای سرور فیزیکی خود استفاده کنید. از این زبان برنامه نویسی برای توسعه وب استفاده می‌شود.

Bind DNS server، ابزار بعدی است که باید برای راه اندازی سرور فیزیکی نصب کنیم. این سرور دامنه وبسایت شما را به آدرس آی پی تبدیل می‌کند. البته اگر آی پی به این ابزار بدهید آن را به دامنه تبدیل می‌کند.

FTP سرور آخرین برنامه ای است که برای اینکار باید نصب کنیم. این برنامه برای انتقال فایل با پروتکل ها استفاده می‌شود. این برنامه برای انتقال فایل ها درون سرور نصب می‌شود.

ممنون که تا آخر این مقاله همراه ما بودید.

مطالعه این مطالب را هم توصیه میکنیم

خدمات مورد نیاز شما را با کیفیتی که انتظار دارید و قیمتی که انتظار ندارید.

ست کردن مخازن ایرانی بر روی ابونتو 2

یکی از بزرگترین مشکلات کاربران سرورهای ubuntu که بر روی ایران میزبانی شده اند سر…
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
پارس آپتایم :: خرید سرورمجازی ، خرید هاست لینوکس و ویندوز و ثبت دامین از سال 2010