تفاوت هاست ابری با هاست معمولی چیست؟

تفاوت هاست ابری با هاست معمولی چیست؟

تفاوت هاست ابری با هاست معمولی چیست؟ این سوالی است که می‌خواهیم در این مقاله به پاسخ آن برسیم و نکات و ویژگی‌های هاست ابری و هاست معمولی و برتری‌های هاست ابری را برایتان ارائه دهیم. اگر قصد خرید هاست ابری یا هاست معمولی دارید و در میان این دو گزینه شک کرده‌اید که کدام یک بهتر است؟ حتماً تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

تفاوت هاست ابری با هاست معمولی چیست؟

تفاوت هاست ابری و هاست معمولی

 پیش از اینکه بخواهیم به تفاوت‌های میان هاست ابری و هاست معمولی بپردازیم در قدم اول باید بدانید هاست چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟ باید معنای هاست ابری را بدانید و به این درک برسید که به چه هاستی هاست معمولی می‌گوییم.

هاست چیست؟

منظور از هاست، میزبانی است. در واقع هاست فضایی است که در اختیار شما قرار می‌گیرد تا بتوانید اطلاعات و داده‌های خودتان را بر روی سایت در اینترنت ذخیره سازی کنید و مخاطبانتان و کاربرانتان در هر زمانی از شبانه روز بتوانند به این اطلاعات دسترسی داشته باشند. در واقع اصلی‌ترین وظیفه هاست این است که در اطلاعات و داده‌ها را از شما دریافت کند، آنها را ذخیره سازی کند و برای کاربران مختلف سرویس‌ها و اطلاعات را نمایش دهد.

هاست ابری چیست؟

 هاست ابری یا Cloud Hosting بخشی از میزبانی است که فعالیت در آن بر اساس رایانش ابری صورت می‌گیرد. به عبارتی به جای اینکه شما اطلاعات و داده‌های خودتان را بر روی سخت‌افزار یا منابع نرم‌افزاری یک سرور ذخیره سازی کنید اطلاعات و داده‌ها را به صورت همزمان در فضای رایانش ابری ذخیره سازی کرده‌اید. به عبارتی در هاست ابری از فناوری‌های سرور مجازی استفاده شده است.

این امکان فراهم شده است که در نقاط مختلف جغرافیایی بتوانید به صورت ابری، داده‌ها و اطلاعات خودتان را بدون محدودیت ذخیره سازی کنید. در ذخیره اطلاعات با استفاده از هاست ابری دیگر نگران از دست رفتن اطلاعات به خاطر دزدی، سرقت، ویروس‌های مخرب‌ و بلایای طبیعی که در هاست معمولی وجود دارد نخواهید داشت.

مزیت‌های هاست ابری

هاست ابری در مقایسه با هاست معمولی برتر است و ویژگی‌ها و قابلیت‌های بیشتری دارد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های هاست ابری انعطاف پذیری بالای آن است. این هاست می‌تواند در هزینه‌های شما صرفه‌جویی کند و بیشترین کارایی و قابلیت را در اختیار شما قرار دهد.

 برتری هاست ابری بر هاست معمولی از نظر پایداری

 در پاسخ به این سوال که تفاوت هاست ابری با هاست معمولی چیست؟ در قدم اول باید به پایداری این دو هاست توجه داشته باشیم. هاست ابری در مقایسه با هاست معمولی پایدارتر است و با سرعت بیشتری می‌تواند به شما و کاربرانتان خدمات و قابلیت‌ها ارائه دهد. زیرا در هاست ابری از لایت اسپیدها و هاردهای پرقدرت و سریع استفاده شده است. به همین دلیل در این میزبانی به صورت لحظه‌ای کاربران شما می‌توانند به تمامی داده‌ها دسترسی داشته باشند.

انعطاف پذیرتر و دردسترس‌تر

هاست ابری در مقایسه با هاست معمولی در دسترس‌تر است و انعطاف پذیری بیشتری دارد. از سوی دیگر در هزینه‌های شما نیز می‌تواند صرفه‌جویی کند. چه در هاست ابری و چه در هاست معمولی هر دو منابع سخت‌افزاری و نرم‌افزاری استفاده می‌شود؛ اما استفاده از این موارد در هاست ابری بهینه‌تر و پرکاربردتر است و عملکرد بهتری دارد. به طور کلی هاست ابری عملکرد و قدرت بیشتری را برایتان فراهم می‌کند و در این نوع هاست می‌توانید به تعمیر و رفع مشکل سرویس‌ها به راحتی بپردازید.

هاست ابری فضای آنلاینی را در اختیار شما قرار می‌دهد که شما می‌توانید اطلاعات و داده‌های خودتان را ذخیره سازی کنید. برای اینکه بتوانید اطلاعات و داده‌های خودتان را ذخیره سازی کنید حتماً به هاست نیاز دارید. هاست ابری از جمله پرسرعت‌ترین و پرکاربردترین ‌هاست‌ها محسوب می‌شود.

تفاوت هاست ابری با هاست معمولی چیست؟

خرید هاست ابری از پارس آپتایم

 با توجه به اینکه بسیاری از شرکت‌های هاستینگ این قابلیت را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد می‌توانید به صورت تستی و آزمایشی از هاست ابری رایگان استفاده کنید و بعد از اطمینان، هاست دائمی ابری خریداری کنید. توصیه می‌کنیم که بر روی هاست ابری رایگان تمامی اطلاعات و داده‌های خودتان را قرار ندهید و فقط برای تست و آزمایش استفاده کنید؛ زیرا ممکن است تماماً اطلاعات خودتان را از دست بدهید.

در این مقاله از پارس آپتایم با عنوان تفاوت هاست ابری و هاست معمولی چیست؟ در تلاش بودیم مزیت‌های هاست ابری و تفاوت‌هایی که میان این دو هاست وجود دارد را برایتان بیان کنیم. این امکان برای شما فراهم شده است که بتوانید از پارس آپتایم خدمات بسیار با کیفیتی را در زمینه هاستینگ دریافت کنید. می‌توانید از بخش ارتباط با ما به دریافت مشاوره رایگان و راهنمایی کامل بپردازید. ما آماده‌ایم تا به همه سوالات شما پاسخ دهیم.

مطالعه این مطالب را هم توصیه میکنیم

خدمات مورد نیاز شما را با کیفیتی که انتظار دارید و قیمتی که انتظار ندارید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
پارس آپتایم :: خرید سرورمجازی ، خرید هاست لینوکس و ویندوز و ثبت دامین از سال 2010