انتخاب بهترین هاست

انتخاب بهترین هاست

در این مقاله میخواهیم با استفاده از روش هایی توضیح دهیم تا شما به راحتی انتخاب بهترین هاست را برای کار خود انجام دهید. پس با ما همراه باشید تا دیگه در مسیر خرید هاست به مشکلی برنخورید.

حجم هاست

در ابتدا باید حجم هاست مورد نیاز شما را بررسی کنیم. ابتدا باید بدانید قصد راه اندازی چجور وبسایتی را دارید و همچنین حجم اطلاعات شما چقدر است. برای مثال برای راه اندازی یک وبسایت فروشگاهی ما پیشنهاد میکنیم با یک هاست 5 گیگ شروع کنید و در ادامه در صورت لزوم میتوانید حجم هاست خود را ارتقا دهید و هاست مناسب تری انتخاب کنید.

لازم به ذکر است که فرایند ارتقا هاست زمان زیادی نیاز ندارد و فقط با یک تیکت برای شما انجام میشود و تضمین میشود که شما به دردسر نیفتید.

در کنار این موضوع باید به یکسری موارد تخصصی تر نیز اشراف داشته باشید. مثلا شما برای عکاسی محصولات خود از تلفن همراه خود استفاده میکنید. شما نباید این عکس ها را به شکل مستقیم وارد هاست خود کنید و نیاز است تا قبل از آپلود توسط سایت ها و نرم افزار های تخصصی حجم عکس ها را کاهش دهید.

با انجام این کار علاوه بر ذخیره هاست خود ، از کند شدن سایت خود نیز جلوگیری میکنید.

سیستم عامل هاست

هاست ها با 2 سیستم عامل ویندوز و لینوکس ارائه میشوند و شما باید بین این 2 گزینه انتخاب کنید.

این انتخاب سلیقه ای نیست و نیازمند علم است. شما بسته به نوع زبان برنامه نویسی خود هاست مورد نظر خود استفاده میکنید. برای مثال زبان php نیاز به هاست های لینوکسی دارد و در هاست های ویندوزی سخت تر اجرا میشوند.

به دلیل زیاد بودن زبان های برنامه نویسی در این بحث به همین بسنده میکنیم و شما میتوانید به راحتی با توجه به زبان برنامه نویسی خود دریابید که از چه هاستی باید استفاده کنید.

محیط کاربری هاست

اصولا هاست هایی که در ایران عرضه میشوند از 2 مدل محیط کاربری بهره میبرند.

  • هاست با محیط کاربری cpanel (سی پنل)
  • هاست با محیط کاربری direct admin (دایرکت ادمین)

ما به شما برای استفاده راحت تر محیط سی پنل را پیشنهاد میکنیم. البته لازم به ذکر است که استفاده از سی پنل رایگان نیست و قطعا گران تر از دایرکت ادمین میباشد. ولی با توجه به نظرات کاربران و بررسی های کارشناسان این اختلاف قیمت ارزشش را دارد چرا که دسترسی بهتری برای شما ایجاد میکند و کار های شما بسیار تسریع میشود.

انتخاب منطقه سرور هاست

یکی از مسایل بسیار مهم در انتخاب هاست منطقه جغرافیایی سرور هاست شماست. این موضوع به شدت به کاربری شما از هاست بستگی دارد. برای مثال اگر قصد راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی برای فروش محصولات در ایران را دارید حتما به شما پیشنهاد میکنیم که از هاست های سرور ایران استفاده کنید. حالا به مثال زیر توجه کنید :

شما دارای یک شرکت هستید و نیاز به وبسایت دارید و بعد ها نیاز دارید تا با خارج از ایران هم مراوداتی داشته باشید ، در این صورت به شما پیشنهاد میکنیم از هاست هایی با سرور خارجی استفاده کنید تا مشتریان شما راحت تر به وبسایت شما دسترسی داشته باشند و با خدمات شما آشنا شوند.

امیدواریم این مقاله به قدر کافی در انتخاب بهترین هاست به شما کمک کرده باشد. اگر قصد خرید هاست دارید می‌توانید اینجا کلیک کنید تا تمام پلن های ما را مشاهده کنید.

مطالعه این مطالب را هم توصیه میکنیم

خدمات مورد نیاز شما را با کیفیتی که انتظار دارید و قیمتی که انتظار ندارید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
پارس آپتایم :: خرید سرورمجازی ، خرید هاست لینوکس و ویندوز و ثبت دامین از سال 2010