هاست ایرانی برای سئو بهتر است یا هاست خارجی؟

هاست ایرانی برای سئو بهتر است یا هاست خارجی؟

هاست ایرانی برای سئو بهتر است یا هاست خارجی؟ این سوال، یکی از مهم‌ترین سوالاتی است که بسیاری از سئوکاران یا مدیران سایت‌ها و کسب و کارها می‌پرسند. برای اینکه بتوانید سایت و کسب و کار خودتان را به صورت آنلاین راه‌اندازی کنید نیازمند کسب یک سری دانش فنی هستید و در این میان موضوعات و مباحث سئو اهمیت بسیار زیادی دارد. در این مقاله قصد داریم به شما پاسخ این سوال را ارائه دهیم که کدام هاست بهتر است؟ با هاست ایرانی یا هاست خارجی می‌توانید سئو بهتری داشته باشید؟ برای کسب اطلاعات بیشتر تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

هاست ایرانی برای سئو بهتر است یا هاست خارجی؟

خرید هاست

اگر می‌خواهید یک وب سایت یا کسب و کار خودتان را راه‌اندازی کنید یا حتی فروشگاه واقعی خودتان را به دنیای مجازی وارد کنید باید به دنبال میزبانی وب مناسبی باشید. شرکت‌های هاستینگ بسیار زیادی هستند که می‌توانند هاست در اختیار شما قرار دهند اما در میان تمامی این شرکت‌ها فقط تعداد کمی شرکت هاستینگ است که واقعاً هاست با کیفیت در اختیارتان قرار می‌دهد.

خرید هاست از پارس آپتایم

شرکت هاستینگ پارس آپتایم از جمله شرکت‌های هاستینگ مهم و شناخته شده است که بیش از یک دهه تجربه دارد و توانسته است به کاربران خودش امکانات و قابلیت‌های بی‌نظیری ارائه دهد و رضایت آنها را جلب کند. شما می‌توانید با شرکت پارس آپتایم به راحتی میزبانی وب مناسبی را سفارشی سازی و خریداری کنید.

هاست ایرانی و هاست خارجی چیست؟

 منظور از هاست داخلی سروری است که دیتا سنترهای آن در داخل ایران قرار گرفته است. منظور از هاست خارجی نیز سروری می‌باشد که دیتا سنترهای آن در خارج از مرزهای ایران قرار دارد. برای اینکه به این سوال پاسخ دهیم که هاست ایرانی برای سئو بهتر است یا هاست خارجی؟ باید در قدم اول به این نکته واقف باشید که شما هدفتان از خرید هاست چیست؟

انتخاب هاست با توجه به نوع کسب و کار و هدف

پاسخ این سوال که هاست ایرانی برای سئو بهتر است یا هاست خارجی؟ با توجه به نیازها و اولویت‌های شما تغییر می‌کند. به عنوان مثال اگر شما یک شرکت خدمت رسانی دارید و در زمینه تعمیر کامپیوتر و انواع آن خدمات خوبی را برای کاربرانتان ارائه می‌دهید باید هدفتان این باشد که کاربر شما در سریع‌ترین زمان ممکن بتواند به پاسخ پرسش‌های خودش برسند. در این زمان هاست ایرانی برای سئو این سایت اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت.

اگر خرید هاست برای شما به منزله این است که علاوه بر کاربران ایرانی به بسیاری از کاربران خارجی نیز خدمت رسانی کنید در نتیجه خرید هاست خارجی گزینه بهتری است. پس باید پس باید در قدم اول تمامی نیازها و اولویت‌های خودتان را در نظر بگیرید و سپس اقدام به خرید هاست ایرانی یا خرید هاست خارجی بکنید.

سئو وب سایت از نظر خدمت رسانی به کاربران

 اگر سایت و کسب و کار شما در زمینه ارائه خدمات مختلف به کاربران است باید سایت خودتان را بر روی یک سرور ایرانی بارگذاری کنید. زیرا یکی از نکات بسیار مهم در سئو وب سایت سئو محلی یا لوکال است. به عبارتی کاربران نتیجه را از نزدیک‌ترین سروری که در میان آنها وجود دارد دریافت می‌کنند. پس اگر می‌خواهید در یک منطقه یا محله خاص از نظر خدمت رسانی شناخته شده‌تر باشید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن خدمت رسانی بهتری به کاربران انجام دهید می‌توانید هاست و سرور ایرانی خریداری کنید. اما به این نکته توجه داشته باشید که اگر مشتریان شما نیز از جمله افراد خارجی هستند هاست خارجی برایتان بهتر است.

 اختلال درگاه‌های بانکی را مورد توجه قرار دهید.

 یکی از نکاتی که در خرید هاست خارجی باید مورد توجه قرار بگیرد این است که ممکن است هاست شما و میزبانی‌تان از نظر درگاه‌های بانکی دچار اختلال شود. در این صورت ضرر بزرگی متوجه شما می‌شود و شما نمی‌توانید خدمت رسانی مناسبی به کاربرانتان داشته باشید. فروش محصولات و ارائه خدمات نیز بدون درگاه بانکی برایتان فایده‌ای نخواهد داشت. به همین دلیل هاست ایرانی از این نظر دارای مزیت و برتری است.

با هاست ایرانی دیگر خطر تحریم دیتا سنتر نخواهید داشت

 یکی دیگر از نکات بسیار مهمی که در خرید هاست خارجی باید مورد توجه قرار بگیرد این است که بر اساس تجربه، تاکنون این مشکل وجود داشته است که به خاطر تحریم دیتا سنترهای خارجی، اطلاعات بسیاری از کاربرانی که داده‌های خودشان را بر روی این دیتا سنترها بارگذاری کرده‌اند یک شبه از دست رفته است و وب سایت و کسب و کارشان نیز نابود شده است.

 به همین دلیل هاست ایرانی در مقایسه با هاست خارجی از این نظر که در طول شبانه روز می‌تواند خدمات مناسبی را به صورت پایدار در اختیار کاربران قرار دهد از نظر سئو کارآمدتر است.

۲۰۰ سایت اول ایران بر روی هاست داخلی قرار دارد

نکته بسیار مهم دیگر این است که ۲۰۰ سایت اول ایران که توانسته‌اند رتبه اول الکسا را به دست بیاورند و هم از نظر سئو و سایر کاربردها در جایگاه خوبی قرار گرفته‌اند از هاست داخلی استفاده می‌کنند. با هاست داخلی شما می‌توانید تمامی نکات سئو را رعایت کنید و بستر مناسبی را برای رشد کسب و کار خودتان فراهم کنید.

الگوریتم سئو کبوتر چیست؟

بر اساس الگوریتم سئو کبوتر نتایج کاربری که برای موتورهای جستجوگر ارائه می‌شود اهمیت بسیار زیادی دارد. با توجه به این الگوریتم می‌توانید وب سایت خودتان را بر روی یک سرور یا هاست داخلی بارگذاری کنید؛ زیرا سئو کبوتر یا سئو لوکال در تلاش است که نزدیک‌ترین نتیجه را به کاربرانتان ارائه دهد. اگر کسب و کار شما برای مخاطبان ایرانی و فارسی زبان است هاست ایرانی می‌تواند گزینه مناسبی باشد و نزدیک‌ترین موقعیت به مخاطب و بازدید کننده در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

هاست ایرانی برای سئو بهتر است یا هاست خارجی؟

هزینه هاست خارجی

موضوع مهم دیگر هزینه هاست خارجی است؟ با توجه به اینکه هاست خارجی دارای دیتا سنترهایی در خارج از مرزهای ایرانی است طبیعتاً هزینه بیشتری در مقایسه با هاست داخل کشور دارد. اما سرعت خدمات رسانی و رسیدن به رتبه یک گوگل را از نظر ایندکس شدن برای شما راحت‌تر فراهم می‌کند. اگر هزینه‌های هاست برای شما اهمیت بسیار زیادی دارد و می‌خواهید در آن صرفه‌جویی کنید هاست ایرانی را به شما توصیه می‌کنیم.

نکته آخر

در خرید هاست توجه به موضوعات و مباحث سئو اهمیت بسیار زیادی دارد؛ اما به این نکته واقف باشید که این تنها یک بخش کوچک از سئو است. سئو سایت دارای نکات و موضوعات بسیار گسترده و پیچیده‌ای است که فقط با رعایت کردن یک نکته نمی‌توانید به رتبه یک گوگل برسید. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که علاوه بر خرید هاست مناسب کسب و کارتان در تلاش باشید که سایر نکات سئو را نیز رعایت کنید.

از شرکت هاستینگ مناسب خریداری کنید

چه هاست ایرانی و چه هاست خارجی، زمانی که از یک شرکت بی‌کیفیت خریداری شود مزیتی برای شما نخواهد داشت. شرکت پارس آپتایم سال‌ها است که برای کاربران خودش خدمات بسیار با کیفیتی ارائه داده است و توانسته است رضایت آنها را جلب کند. شما می‌توانید با خرید هاست ایرانی یا هاست خارجی از پارس آبتایم کسب و کار خودتان را به رشد و اوج خودش برسانید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با ما در ارتباط باشید.

مطالعه این مطالب را هم توصیه میکنیم

خدمات مورد نیاز شما را با کیفیتی که انتظار دارید و قیمتی که انتظار ندارید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
پارس آپتایم :: خرید سرورمجازی ، خرید هاست لینوکس و ویندوز و ثبت دامین از سال 2010