معرفی انواع هاست

معرفی انواع هاست

در این مقاله از پارس آپتایم با عنوان معرفی انواع هاست، در تلاش هستیم انواع هاست را به زبانی ساده و روان برایتان معرفی کنیم تا بتوانید متناسب با کسب و کار خودتان بهترین هاست را از شرکت هاستینگ با کیفیت، خریداری کنید. اگر قصد خرید هاست دارید حتماً تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

معرفی انواع هاست

 هاست چیست؟

هاست Host در تعریفی ساده دستگاهی است که شما می‌توانید وب سایت و پلتفرم آنلاین خودتان را بر روی آن بارگذاری کنید. در این صورت کاربران و مشتریانتان به صورت ۲۴ ساعته از طریق اینترنت به شما دسترسی دارند. کلمه هاست به معنای میزبانی است. هاست فضایی است که برای قرار دادن اطلاعات و فایل‌های سات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فضای میزبانی یا هاست از سوی شرکت‌های هاستینگ با پلن‌های مختلف به شما عرضه می‌شود. هر سرور به چندین بخش تقسیم می‌شود که می‌تواند چندین وب سایت یا پلتفرم آنلاین را میزبانی کند. به هر بخشی از یک سرور هاست گفته می‌شود. هاست فضای میزبانی از یک سرور است که همانند یک کامپیوتر دارای منابع مختلفی می‌باشد.

منابع هاست

تفاوت عمده هاست‌ها با یکدیگر در پلن‌های مختلف منابع متفاوتی است که در اختیار کاربران قرار می‌گیرد به عنوان مثال رم، فضای ذخیره سازی و پردازنده از جمله مواردی هستند که باعث اختلاف قیمت میان هاست‌های مشابه می‌شود.

معیار تقسیم بندی هاست

هاست را بر اساس معیارها و فاکتورهای مختلفی می‌توان تقسیم بندی کرد؛ به عنوان مثال از طریق منابع سرور می‌توان هاست‌ها را به هاست مجازی و عادی تقسیم کرد. شرکت‌های هاستینگ مختلف پلن‌های متفاوتی را برای فروش در اختیار شما قرار می‌دهند. اگر می‌خواهید از بهترین شرکت هاستینگ هاست خریداری کنید ابتدا شرکت هاستینگ مناسب را انتخاب و سپس پلن‌های آن را متناسب با نیاز و کسب و کار خودتان بررسی کنید.

شرکت پارس آپتایم از جمله بزرگترین شرکت‌های هاستینگ است که بیش از یک دهه در این زمینه فعالیت دارد و توانسته است خدمات ارزنده‌ای را به کاربران خودش ارائه دهد. هاست‌ها را می‌توان از نظر منابع از نظر تکنولوژی به کار رفته در آنها و از نظر سطح مدیریتی به موارد مختلفی تقسیم بندی کرد.

انواع هاست با توجه به تکنولوژی به کار رفته در آنها

هاست‌ها از نظر امکانات و قابلیت‌ها و تکنولوژی که دارند به انواع مختلف هاست اشتراکی، هاست اختصاصی، سرور مجازی و سرور ابری تقسیم بندی می‌شوند.

هاست اشتراکی

سیستم‌های اشتراکی از جمله هاست‌های ارزان قیمتی هستند که برای مبتدیان و کسانی که به تازگی کسب و کار خودشان را آغاز کرده‌اند توصیه می‌شود. این هاست‌ها قیمت بسیار مناسبی دارند اما برای سایت‌ها و کسب و کارهای بزرگ کیفیت خوبی را ارائه نمی‌دهند. در هاست اشتراکی، یک سرور منابع محدودی را در اختیار کاربران بسیار زیادی قرار می‌دهد. چگونگی استفاده از سرور و منابع از سوی سایر کاربران بر روی سایت و کسب و کار شما نیز تاثیرگذار خواهد بود. در هاست اشتراکی مشکلاتی مانند اختلال در بارگذاری سایت‌ها کندی در مرورگران در مرورگر کاربران ود منابع و عدم پشتیبان‌گیری درست باعث می‌شود که سایت و کسب و کار شما با اختلالاتی روبرو باشد. البته شما می‌توانید از شرکت‌های هاستینگ معتبر هاست‌های اشتراکی بسیار با کیفیتی را خریداری کرده و کسب و کار خودتان را آغاز کنید.

انواع هاست اشتراکی

هاست‌های اشتراکی به دسته‌های مختلفی تقسیم بندی می‌شوند؛ به عنوان مثال هاست ویندوز؛ هاست لینوکس و هاست میکروتیک. مهم‌ترین تفاوت میان این انواع هاست سیستم عامل به کار رفته در هر کدام از آنها است.

هاست ویندوز، لینوکس و میکروتیک

هاست ویندوز از سیستم عامل ویندوز پشتیبانی می‌کند و برای سایت‌هایی که زبان برنامه نویسی آنها asp است گزینه فوق العاده‌ای می‌باشد. در هاست لینوکس شما در فضای میزبانی خودتان با سیستم عامل لینوکس سر و کار دارید و می‌توانید از زبان‌های برنامه نویسی مختلفی استفاده کنید. در هاست میکروتیک نیز به سیستم عامل میکروتیک دسترسی دارید که بر مبنای لینوکس عمل می‌کند. شما می‌توانید اطلاعات بیشتری را در مورد انواع هاست در بخش ارتباط با ما به دست بیاورید.

سرور مجازی

وی پی اس یا سرور مجازی از جمله انواع هاست‌های قدرتمند است که در میان سایر هاست‌ها نیز محبوبیت بسیار زیادی دارد. این سرور مجازی برای کسب و کارهای بزرگ و کسب و کارهایی که مسیر رشد خودشان را طی کرده‌اند گزینه بسیار مناسبی است. در سرور مجازی هاست و سرویسی وجود دارد که از طریق فناوری مجازی‌سازی به بخش‌های مختلف تقسیم می‌شود و هر کدام دارای منابع اختصاصی هستند.

سرور مجازی در مقایسه با هاست اشتراکی ویژگی‌ها و قابلیت‌های بیشتری دارد و از نظر منابع دچار مشکل نمی‌شوید، به راحتی می‌توانید منابع را ارتقا دهید و فضای اختصاصی خودتان را داشته باشید. سرور مجازی در مقایسه با هاست اشتراکی هزینه بیشتری دارد اما در مقایسه با سرور اختصاصی هزینه‌های کمتری دارد.

معرفی انواع هاست

هاست اختصاصی

هاست اختصاصی (dedicated) برای سایت‌ها و کسب و کارهایی مناسب است که در ماه بیش از ۱۰۰ هزار بازدید دارند. این هاست‌ها برای کسانی توصیه می‌شوند که مراحل رشد و توسعه کسب و کار خودشان را گذرانده‌اند. معمولاً هزینه‌های بیشتری نیز در مقایسه با سرور مجازی دارند. یکی از مزیت‌های این هاست‌ها این است که شما اشراف و مدیریت کاملی بر روی سرور خودتان دارید و می‌توانید آن را به صورت دلخواه سفارشی سازی کنید.

همچنین این امکان برای شما فراهم است که بتوانید نوع حافظه، نوع پردازشگر، سیستم عامل و انواع برنامه‌های نصبی را خودتان مشخص کنید. برای تمامی این کارها باید دانش فنی خودتان را نیز ارتقا دهید. البته جای نگرانی نیست و بسیاری از شرکت‌های هاستینگ نرم‌افزارهای مدیریتی را نیز در اختیار شما قرار می‌دهند و شما می‌توانید با دانش فنی کم با این هاست‌ها کار کنید.

هاست‌های ابریCloud

هاست ابری از نظر برخی جهات شبیه هاست سرور مجازی است. در این نوع هاست‌ها منابع چندین سرور با یکدیگر در یک شبکه مورد استفاده قرار می‌گیرد. پایداری و امنیت بیشتری در هاست‌‌های ابری وجود دارد. هاست ابری برابر انواع حملات می‌تواند امنیت بسیار بالایی را برای کاربران خودش فراهم کند.

 هاست از نظر سطح مدیریتی

 هر هاستی همچون کامپیوتر خانگی شما عمل می‌کند و بر روی سیستم عامل آن نرم‌افزارهای مختلفی وجود دارد که می‌تواند امکانات و قابلیت‌های گسترده‌ای را نیز در اختیار شما قرار دهد. اگر هاست‌ها را از نظر سطح مدیریتی تقسیم بندی کنیم به دو دسته خاص مدیریت شده و هاست مدیریت نشده می‌رسیم. هاست‌های مدیریتی برای کاربران راحتی بسیار زیادی دارند اما انعطاف کمتری دارند. شما باید برای مدیریت هاست از نرم‌افزارهای مدیریتی استفاده کنید تا بتوانید به راحتی و بدون دانش فنی و کسب و کار خودتان را رشد دهید.

انواع هاست از نظر سرویس‌های تکمیلی

 هاست را می‌توان با توجه به سرویس‌های تکمیلی به انواع مختلفی تقسیم بندی کرد. توجه به سرویس‌هایی مانند پشتیبان‌گیری، سطح پشتیبانی، قابلیت‌های امنیتی، گواهینامه امنیتی ssl، پهنای باند رایگان، سرویس‌های خاص مبتنی بر پلتفرم مانند وردپرس و غیره باعث می‌شود که بتوان هاست‌ها را به انواع مختلف تقسیم بندی کرد.

کسب و کار خودتان را با پارس آپتایم به اوج برسانید

مجموعه پارس آپتایم بیش از یک دهه است که در زمینه ارائه خدمات هاستینگ فعالیت دارد و توانسته است رضایت مشتریان را نیز با خرید انواع هاست فراهم کند. با پارس آپتایم رشد و توسعه کسب و کار خودتان را تضمین کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره‌ی رایگان با ما در تماس باشید.

مطالعه این مطالب را هم توصیه میکنیم

خدمات مورد نیاز شما را با کیفیتی که انتظار دارید و قیمتی که انتظار ندارید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
پارس آپتایم :: خرید سرورمجازی ، خرید هاست لینوکس و ویندوز و ثبت دامین از سال 2010