راهنمای خرید هاست

راهنمای خرید هاست

در این مقاله سعی داریم برای راهنمای خرید هاست را خدمت شما عزیزان ارائه کنیم تا با این اطلاعات خریدی راحت را تجربه کنید.

نکاتی که باید در خرید هاست به آن توجه کنید شامل وارد زیر است :

  • حجم مورد نیاز شما برای هاست (توجه فرمایید که هاستی که خریداری میکنید دارای قابلیت ارتقا است و در صورتی که بعدا احساس کنید که فضای شما به میزان کافی نیست میتوانید به حجم هاست خود بیفزایید.)
  • محل جغرافیایی سرور هاست شما
  • نوع سیستم عامل هاست شما
  • پنل کاربری هاست شما

حجم هاست

حجم هاست شما همانطور که ذکر شد قابل ارتقاست. اما دقت کنید که این حجم قابل کاهش نیست برای مثال اگر شما هاست 5 گیگابایتی خریداری کرده اید نمیتوانید حجم هاست خود را به 3 گیگ کاهش دهید. اما میتوانید به راحتی این حجم را تا 10 گیگ بالا ببرید.

از نظر حجمی هم نباید اندازه فایل ها را به طور پیش فرض در نطر بگیرید. برای مثال عکس هایی که شما میخواهید در وبسایتتان استفاده کنید دارای حجم های زیادی هستند که به راحتی با استفاده از نرم افزار های مختلف و سایت های مختلف حجم آن ها کاهش می یابد. برای دستیابی رایگان به این سایت ها کافیست در گوگل سرچ کنید optimize image تا سایت های رایگان بسیاری را برای این فرایند به شما معرفی کند.

ارتباط جغرافیایی

در ارتباط با نکته دوم یعنی محل جغرافیایی هاست باید گفت که در این موضوع شما باید مخاطب خود را در نظر بگیرید. اگر وبسایت شما برای داخل ایران و کاربران ایرانی طراحی شده است بهتر است از سرور های ایران استفاده کنید اما اگر وبسایت شما شغل خارجی شماست و برای ارائه به کاربران خارجی ارائه شده است باید هاستی نزدیک به مخاطبان خود خریداری کنید. در صورتی که شما جامعه هدف داخل ایران را دارید و هم خارج از ایران ما به شما پیشنهاد میکنیم از هاست ایرانی استفاده کنید.

نوع سیستم عامل

از نظر نوع سیستم عامل هم همانطور که میدانید هاست ها از سیستم عامل های لینوکسی و ویندوزی تشکیل شده اند که انتخاب این موضوع بستگی به نظر کارشناسی برنامه نویسان وبسایت شما دارد. جتما در ارتباط با این موضوع با متخصصین طراحی وبسایت خود مشورت کنید و در صورتی که میخواهید خودتان وبسایتی آماده کنید و تخصص کافی را ندارید از پشتیبانی هاستینگ در این موضوع کمک بگیرید.

پنل کاربری

در نهایت پنل کاربری هاست شما نشان دهنده دسترسی های شما به هاست است. اکثر هاستینگ ها 2 محیط کابری در اختیار شما میگذارند که شامل cpanel و direct admin میشود.

کلام آخر

اگر متخصص هستید که قطعا تفاوت این 2 را میدانید. اما در صورتی که اطلاعات کافی ندارید، باید گفت که cpanel رایگان نیست. اما direct admin رایگان است و از شما بابت هاست های cpanel مبلغی اضافه تر دریافت خواهد شد.

منطقا با این شرایط قطعا متوجه شده اید که cpanel کاربری بهتری دارد. علاوه بر آن دسترسی های بهتری برای شما ایجاد میکند و در بسیاری از امور به شما کمک میکند. در نهایت باید گفت محیط کاربری سلیقه ایست. اما اگر در استفاده از هاست مبتدی هستید ما به شما cpanel را پیشنهاد میکنیم.

ما در این مقاله تلاش کردیم راهنمای خرید هاست شما باشیم و تا جایی که می‌توانیم به شما کمک کنیم. امیدواریم بعد از این مقاله خریدی راحت را تجربه کنید.

مطالعه این مطالب را هم توصیه میکنیم

خدمات مورد نیاز شما را با کیفیتی که انتظار دارید و قیمتی که انتظار ندارید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
پارس آپتایم :: خرید سرورمجازی ، خرید هاست لینوکس و ویندوز و ثبت دامین از سال 2010