خدمات ابری شرکت آمازون

خدمات ابری شرکت آمازون

خدمات ابری شرکت آمازون Amazon Web Services شامل چه خدماتی می‌باشد؟ آیا امکان خرید سرور مجازی ارزان بدون تحریم از آمازون وجود دارد؟ در این مقاله قصد داریم به صورت مفصل درباره خدمات ابری شرکت آمازون اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم. وب سرویس‌های آمازون یا خدمات وب آمازون شامل خدمات وب سرویس مختلفی هستند که شرکت آمازون بر روی بستر ابری از طریق اینترنت در اختیار کاربران قرار می‌دهد. با وجود خدمات ابری شرکت آمازون و دریافت سرویس‌های آمازون زیرساخت‌های فناوری اطلاعات در قالب سرویس‌های انعطاف پذیر در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. خدمات ابری شرکت آمازون سرویس‌های مختلفی از جمله سرویس‌های محاسباتی  و رایانشی(EC2)، ذخیره‌سازی (S3)، تحویل محتوا، پایگاه داده، تجارت الکترونیک، پرداخت و صدور صورتحساب را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

خدمات ابری شرکت آمازون

تاریخچه خدمات ابری شرکت آمازون

تاریخچه خدمات ابری شرکت آمازون به سال ۲۰۰۰ باز می‌گردد. زمانی که آمازون برای فروشگاه آنلاین شخص ثالث خود به فروش محصولات فروشگاه‌ها و خرده فروش‌ها اقدام کرده بود تلاش کرد زیرساخت‌هایی را برای کنترل خیلی عظیم کاربران ایجاد کند. در آن زمان با توجه به تعداد زیاد کاربران و گستردگی کسب و کار آمازون ناچار بود ظرفیت سرورهای خودش را افزایش دهد.

بعد از گذشت ۳ سال مقاله‌ای منتشر شد که با نام رایانش ابری توانست تحول بسیار بزرگی را در این زمینه به وجود بیاورد. در این قابلیت استفاده از پردازش‌های ابری از سرویس قابل فروشی رونمایی شد که ‌توانست شرکت آمازون را به عنوان بزرگترین ارائه دهنده خدمات ابری در جهان بشناساند. به همین دلیل سرویس خدمات ابری آمازون از جمله پردرآمدترین و موفق‌ترین سرویس‌ها در نوع خودش تبدیل شده است.

در سال ۲۰۲۱ میلادی شرکت آمازون بیشترین سهم بازار را در تکنولوژی رایانش ابری به خود اختصاص داده بود. در حال حاضر نیز بر اساس اصطلاحات بازاریابی شرکت آمازون شرکت لیدر بازار رایانش ابری در کل دنیا شناخته می‌شود. زمانی که یک دهه از آغاز کار شرکت آمازون گذشت توانسته بود ۳۲ درصد از بازار سرویس‌های ابری را به خود اختصاص دهد. حتی اگر این شرکت را با رقبای خودش مانند Microsoft , IBM و Google مقایسه کنیم بیشترین سهم را دارد.

ویژگی‌ها و قابلیت‌های خدمات ابری شرکت آمازون

یکی از نکات بسیار مهمی که باید در مورد خدمات ابری شرکت آمازون مورد توجه قرار بگیرد این است که تمامی سرویس‌هایی که این شرکت در اختیار کاربران قرار می‌دهد مکمل یکدیگر هستند. به عبارتی تمامی سرویس‌ها و خدمات یک دیاگرام هستند که می‌توانند بیشترین خدمات را در اختیار کاربران قرار دهند. تمامی سرویس‌ها همچون قطعه‌های پازل هستند که به یکدیگر شباهتی ندارند اما همگی هدف واحدی را دارند و با تکمیل سرویس‌های دیگر که معمولاً رایگان هستند بهترین خدمات را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

انواع سرویس‌های محبوب آمازون

شرکت آمازون خدمات و سرویس‌های مختلفی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. سرور مجازی بدون قطعی و سرور مجازی ارزان بدون تحریم از آمازون از جمله ویژگی‌ها و مواردی است که شما به راحتی می‌توانید خدمات مناسبی دریافت کنید. به طور کلی می‌توان سرویس‌های محبوب آمازون را در ۵ دسته تقسیم بندی کرد. دسته اول مربوط به سرویس‌های پردازشی است. دسته دوم خدماتی است که به سرویس‌های حافظه باز می‌گردد. بخش سوم تا پنجم به ترتیب سرویس‌های پایگاه داده، سرویس‌های پیام رسانی و سرویس‌های نظارتی است.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها و قابلیت‌های شرکت آمازون را می‌توان تحت عنوان رایانش ابری نام برد. رایانش ابری اصطلاحی است که برای ذخیره و دسترسی به داده‌ها با استفاده از اینترنت به کار می‌رود. در استفاده از این قابلیت هیچ اطلاعاتی بر روی هارد دیسک ذخیره نمی‌شود. شما می‌توانید از قسمت ریموت سرور به تمامی داده‌ها و اطلاعات در فضای ابری دسترسی داشته باشید.

خدمات ابری شرکت آمازون را می‌توان تحت عناوین زیر معرفی کرد 

EC2 (Elastic Compute Cloud)

این قابلیت یک ماشین مجازی در فضای ابری است که بر روی سیستم عامل کنترل کاملی دارید و هر وقت که بخواهید می‌توانید از این سرور ابری استفاده و آن را اجرا کنید.

LightSail 

ابزار مهم دیگری که در اختیار کاربران قرار می‌گیرد LightSail است. با استفاده از این قابلیت به صورت خودکار می‌توانید رایانه فضای ذخیره سازی و قابلیت‌های شبکه مورد نیاز را برای اجرای برنامه‌هایتان مدیریت نمایید.

Elastic Beanstalk

با استفاده از این ابزار استقرار خودکار و تامین منابع مانند یک وب سایت فراهم می‌شود.

EKS (Elastic Container Service for Kubernetes) 

این ابزار به شما امکان می دهد بدون نصب در محیط ابر آمازون، Kubernetes کنید.

AWS Lambda

این سرویس این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد که بتوانید توابع را در فضای ابری اجرا نمایید. با وجود این ابزار به راحتی می‌توانید در هزینه‌های خودتان صرفه‌جویی کنید زیرا فقط هنگام اجرای عملکردهای مورد نیاز خودتان است که هزینه می‌پردازید.

این امکان برای شما فراهم شده است که بتوانید از قسمت تماس با ما با مشاوران و متخصصان پارس آپتایم در ارتباط باشید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

مطالعه این مطالب را هم توصیه میکنیم

خدمات مورد نیاز شما را با کیفیتی که انتظار دارید و قیمتی که انتظار ندارید.

ست کردن مخازن ایرانی بر روی ابونتو 2

یکی از بزرگترین مشکلات کاربران سرورهای ubuntu که بر روی ایران میزبانی شده اند سر…
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
پارس آپتایم :: خرید سرورمجازی ، خرید هاست لینوکس و ویندوز و ثبت دامین از سال 2010