ارزان ترین سرور مجازی بین ویندوز، لینوکس و میکروتیک کدام است؟

ارزان ترین سرور مجازی

سرور مجازی یا همان VPS، کلمه ای که احتمالا تا الان شنیدید. VPS چی هست اصلا؟ اگر هیچ اطلاعاتی درباره سرور مجازی ندارید با ما تا آخر این مقاله باشید. در این مقاله تیتر های زیر را یکبار بررسی میکنیم که اصلی ترین آن ارزان ترین سرور مجازی است:

  • سرور مجازی چیست؟
  • ارزان ترین سرور مجازی کدام است؟
  • چه تفاوت هایی بین سرور مجازی ویندوز، لینوکس و میکروتیک است؟

سرور مجازی چیست؟

اول بگیم واژه سرور مجازی و VPS هیچ تفاوتی با همدیگر ندارد. اگر شما دارای یک کسب و کار هستید و برای آن سایت طراحی کردید یا به هر نحوی سایت دارید، باید اطلاعات درون سایت را در یک فضا ذخیره سازی کنید. برای این فضا می‌توانید از هاست یا سرور مجازی استفاده کنید.

تفاوت سرور مجازی و هاست دقیقا همین است. سرور مجازی یک فضای بیشتر به همراه آپشن های زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد. از VPS بیشتر برای سایت های خیلی سنگین که می‌خواهند از سرعت بالایی پیروی کنند استفاده می‌شود.

ارزان ترین سرور مجازی، چیزی هست که شما منتظر هستید تا به شما اعلام کنیم که در ادامه مقاله حتما خدمت شما خواهیم گفت. اما این نکته را لحاظ کنید که سرور مجازی به طور کلی قیمت بیشتری نسبت به هاست دارد؛ چراکه امکانات بیشتری در اختیار شما قرار می‌دهد.

ارزان ترین سرور مجازی کدام است؟

اولین موردی که باید بهش اشاره کنیم، این است که سرور های مجازی برای تمام سیستم عامل ها کار نمی‌کنند. نه این که کار نکنند ولی شما باید دقیقا چیزی که نیاز دارید را بخرید تا کار کند. مثلا اگر سیستم عامل شما ویندوز باشد و شما VPS لینوکس بخرید، قطعا نتیجه نمی‌گیرید و اصلا کار نمی‌کند. به صورت کلی نیز سرور مجازی برای سیستم عامل های ویندوز، لینوکس و میکروتیک کار می‌کند.

پایین ترین قیمت بین این سه گزینه، بی شک میکروتیک است. میکروتیک در زمینه روتینگ فوق العاده است، ولی به دلیل محبوبیت کمتر بین مردم، قیمت پایین تری دارد. کار با سیستم عامل ویندوز راحت تر از بقیه سیستم عامل ها است و شما برای کار با لینوکس و میکروتیک باید تخصص داشته باشید. پس متوجه شدیم ارزان ترین سرور مجازی، میکروتیک است.

چه تفاوت هایی بین سرور مجازی ویندوز، لینوکس و میکروتیک است؟

خب تفاوت های زیادی بین سیستم عامل ها وجود دارد. در این بخش از مقاله لینوکس، ویندوز و میکروتیک را با هم دیگه مقایسه می‌کنیم.

  • ویندوز یک سیستم عامل بسیار یوزر فرندلی است. الان یکسال میگذرد که ویندوز 11 در بازار عرضه شده است. ویندوز 11 بالاترین نسخه ویندوز است که طبق نظر کاربران، ظاهرش تغییر کرده و به اصطلاح UI آن خیلی قوی تر شده است. این سیستم عامل کاربری بسیار ساده ای دارد که هر کسی با این سیستم عامل کار می‌کند، می‌تواند نتیجه بگیرد و هر کاری می‌خواهد انجام دهد.
  • لینوکس یک مزیت دارد، ولی آن مزیت از همه لحاظ قدرت دارد. لینوکس یک سیستم عامل اپن سورس و سبک است. این دو عامل در کنار همدیگر باعث شد تا سرعت این سیستم عامل فوق العاده باشد. خیلی از افراد برای سیستم های قدیمی خود لینوکس نصب می‌کنند تا سرعت سیستم بالاتر برود. قطعا برای خرید سرور مجازی اگر سرعت می‌خواهید، یکبار لینوکس را تجربه کنید.
  • میکروتیک بیشتر برای روتینگ فوق العاده ای که دارد استفاده می‌شود. میکروتیک یک سیستم عاملی است که زیر نظر لینوکس کار می‌کند. به همین دلیل میکروتیک نیز از سرعت بالایی برخوردار است، ولی نه به اندازه لینوکس.

کلام آخر

تلاش کردیم تا در یک مقاله کوتاه، به مواردی که درباره سرور مجازی هست اشاره کنیم. شما با خواندن این مقاله به صورت کامل سرور مجازی را درک کردید و تفاوت آن با هاستینگ را متوجه شدید.

پارس آپتایم، معتبر ترین شرکت برای خرید هاست و سرور مجازی است. این شرکت 13 سال است در این زمینه فعالیت دارد و می‌تواند شما را در این زمینه راهنمایی کند تا بهترین خرید را انجام دهید.

مطالعه این مطالب را هم توصیه میکنیم

خدمات مورد نیاز شما را با کیفیتی که انتظار دارید و قیمتی که انتظار ندارید.

ست کردن مخازن ایرانی بر روی ابونتو 2

یکی از بزرگترین مشکلات کاربران سرورهای ubuntu که بر روی ایران میزبانی شده اند سر…
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
پارس آپتایم :: خرید سرورمجازی ، خرید هاست لینوکس و ویندوز و ثبت دامین از سال 2010