اجاره سرور مجازی اختصاصی و تفاوت آن با هاست

اجاره سرور مجازی اختصاصی

وقتی حرف از اجاره سرور مجازی اختصاصی می‌شود، برای خیلی ها اولین سوالی که توی ذهنشون میاد اینه که اصلا سرور مجازی چی هست. خب باید خیلی خوشحال باشید که الان در این مقاله هستید. ما تلاش می‌کنیم به ساده ترین شکل ممکن بهتون بگیم سرور مجازی چی هست، چه سرور مجازی بخریم بهتره و منظور از اجاره سرور مجازی اختصاصی دقیقا یعنی چی. پس تا آخر این مقاله همراه ما باشید که 2 دقیقه بیشتر وقت شما را نمی‌گیرد.

سرور مجازی چی هست؟

شما تصور کنید که یک سایت دارید. درون این سایت کاربران می‌توانند اطلاعات خود را وارد کنند. حالا این اطلاعات کاربران کجا باید محفوظ شود؟

علاوه بر آن سایت شما طراحی شده است؛ حالا یا با سیستم های آماده ای که هست یا با کد نویسی. این اطلاعات کجا باید نگهداری شود تا هر کاربری وارد سایت شود این اطلاعات را مشاهده کند. این اطلاعات مانند محصولات سایت هستند که به مشتری نمایش داده می‌شوند.

این فضا باید به گونه ای باشد که به سایت شما متصل شود. یکی از حالت ها قطعا سرور مجازی است. البته که شما می‌توانید از هاست برای این فضا استفاده کنید.

تفاوت سرور مجازی و هاست؟

شما یک سیستم را تصور کنید. اگر این سیستم به بخش های مختلف تقسیم شود، قطعا پرفورمنس پایین تری به ما می‌دهد. ولی اگر از تمام امکانات یک سیستم استفاده کنیم، سرعت بالاتری را تجربه می‌کنیم.

سرور مجازی یک فضا کاملا اختصاصی است. سایت هایی که سرور مجازی به شما می‌دهند، در اصل انگار یک سیستم برای شما کنار گذاشتند تا شما تمام اطلاعات خودتان را وارد آن کنید و در نهایت به سایت خود متصل کنید. ولی هاست یک بخش از یک سیستم را در اختیار شما گذاشتند. هاست ها معمولا یک فضای کمی دارند(مثلا 5 گیگابایت) که ممکن است برای اطلاعات شما کم باشد و مجبور به تعویض آن باشید. اجاره سرور مجازی اختصاصی به شما کمک می‌کند تا سرعت سایت شما بسیار بالاتر برود.

حالا چه سرور مجازی بخریم

سرور مجازی به شما کمک می‌کند تا سایت شما از سرعت بالاتری برخوردار باشد. لینوکس و ویندوز دو تا از بهترین سیستم عامل هایی هستند که ما می‌توانیم برای آن ها سرور مجازی خریداری کنیم.

به احتمال خیلی بالا تا حالا با سیستم عامل ویندوز کار کرده‌اید. سیستم عامل ویندوز یک سیستم عامل بسیار یوزر فرندلی هست. بی شک دلیل محبوبیت ویندوز را می‌توان کاربری ساده آن دانست.

از اون طرف واقعا شاهکاری به اسم لینوکس وجود دارد.لینوکس یک سیستم عامل اپن سورس که فقط یک دلیل لازم داشت تا محبوب بشه. بی شک سرعت بالای لینوکس بزرگترین مزیت این سیستم عامل است.

حالا شاید اجاره سرور اختصاصی برای ما ساده تر شد. اگر سرعت میخواید لینوکس و اگر کاربری ساده میخواید، قطعا به سمت ویندوز بروید.

چرا سرور مجازی اختصاصی

شاید برای خیلی ها سوال باشه که چرا کلمه اختصاصی را به این سرور ربط می‌دهیم. همانطور که گفتیم یک سیستم در اختیار شما قرار می‌گیرد. یعنی شما علاوه بر حافظه، حتی از سی پی یو سیستم هم می‌توانید استفاده کنید و سرعت سایت خود را تا حد امکان اضافه کنید.

پس در اصل می‌توان گفت یک سیستم به صورت اختصاصی برای شما کنار گذاشتند، تا شما در هر زمانی که نیاز دارید از آن استفاده کنید.

ولی یک مسئله نباید فراموش شود، هاست به صورت سالانه تمدید می‌شود و هزینه کمتری به نسبت سرور مجازی دارد. سرور مجازی تقریبا همان قیمت را باید به صورت ماهانه پرداخت کنید. پس حتما در اجاره سرور مجازی اختصاصی، حواستان به این موارد باشد.

کلام آخر

شرکت پارس آپتایم، یکی از قوی ترین شرکت ها در فروش سرور مجازی، هاست و دامین است. این سایت بیش از 12 سال سابقه کاری دارد که شما می‌توانید به ما اعتماد کنید.

برای خرید فقط کافیه به صفحه اصلی سایت ما بروید و هر چیزی که نیاز دارید را مشاهده و پس از بررسی خریداری کنید.

مطالعه این مطالب را هم توصیه میکنیم

خدمات مورد نیاز شما را با کیفیتی که انتظار دارید و قیمتی که انتظار ندارید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
پارس آپتایم :: خرید سرورمجازی ، خرید هاست لینوکس و ویندوز و ثبت دامین از سال 2010